ال‌جی سال ۲۰۱۴ حدود ۶۰ میلیون تلفن هوشمند فروخت

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که سامسونگ در فروش و سود حاصل از صنعت تلفن هوشمند عملکرد خوبی نداشته، اما گزارش مالی سال ۲۰۱۴ ال‌جی، بیانگر افزایش ۲۴ درصدی فروش تلفن هوشمند توسط این کمپانی است.
تبلیغات

بر اساس گزارش مالی سال ۲۰۱۴ ال‌جی، این کمپانی موفق شد ۷۸.۲ میلیون دستگاه گوشی موبایل به فروش برساند که ۵۹.۱ میلیون واحد از این رقم را گوشی‌های هوشمند تشکیل می‌داد. اما این میزان فروش، ال‌جی را در لیست ۵ تولیدکننده برتر تلفن هوشمند قرار نداد، چرا که روز گذشته اعلام شد هواوی توانسته در سال گذشته ۷۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بفروشد و شیائومی با ۶۱ میلیون واحد و زوج لنوو-موتورولا نیز با بیش از ۶۰ میلیون دستگاه گوشی در رتبه بالاتری از ال‌جی قرار گیرند.

با این حال به نظر می‌رسد ال‌جی از نتایجی که سال ۲۰۱۴ به دست آورده خشنود است. این کمپانی می‌گوید میزان فروش تلفن‌هایش در آمریکای شمالی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۴ به میزان ۷۸ درصد رشد داشته است. شاید دلیل خوشحالی ال‌جی از نتایج سال ۲۰۱۴ همین باشد، چرا که نفوذ در بازار مهم آمریکای شمالی می‌تواند آینده بسیار خوبی را برای کمپانی‌ها رقم بزند. از طرفی در نظر داشته باشید که کمپانی چون شیائومی حاشیه سود بسیار پایینی دارد و به همین دلیل سود خالصی که نصیبش می‌شود بسیار کمتر از کمپانی مثل ال‌جی است که حاشیه سودش نسبت به شیائومی بسیار بیشتر است.

ال‌جی انتظار دارد سال ۲۰۱۵ چالش بزرگی برای بازار تلفن‌های هوشمند باشد و رقابت بین کمپانی‌های مختلف سنگین‌تر شود. ال‌جی قصد دارد قدرت برند خود را افزایش دهد تا با نفوذ در بازارهای کلیدی، شکل سوددهی خود را بهینه‌تر کند.

در مجموع، کمپانی ال‌جی (شامل صنعت لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری، تهویه مطبوع و راهکارهای انرژی) در سال گذشته میلادی ۵۵.۹۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که ۴۷۴.۸ میلیون دلار از آن، سود خالص است. این آمار و ارقام بیانگر افزایش ۱۲۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ است.

نظر شما در این باره چیست؟ سیاست‌ها و استراتژی‌های ال‌جی در بازار تلفن‌های هوشمند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات