اپو از دو گوشی R11 و R11 Plus رسما رونمایی کرد

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اپو ساعاتی پیش رسما از دو گوشی‌هوشمند R11 و R11 Plus رونمایی کرد که اولین گوشی‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۶۶۰ هستند.
تبلیغات

اپو دو گوشی هوشمند جدید خود را که در هفته‌های اخیر اخبار متعددی در مورد آن‌ها منتشر شده بود، رونمایی کرد. این دو گوشی جدید اپو R11 و R11 Plus هستند. هر دو گوشی کمپانی چینی اپو از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ بهره می‌‌برند که از این‌رو اولین گوشی‌های هوشمند بازار مبتنی بر این تراشه هستند.

به نظر می‌رسد چینی‌ها علاقه‌ی وافری به آیفون‌های اپل دارند، چراکه تفکر طراحی آیفون‌های اپل در اغلب گوشی‌های چینی قابل رویت است، حال آنکه در اپو R11 و R11 Plus می‌توان به روشنی دید که تقریبا آیفون ۷ پلاس اپل با توجه به دوربین دوگانه در پشت کپی شده است. اپو حتی محل قرارگیری و نوع بیرون زدگی دوربین دوگانه در پشت را نیز دقیقا شبیه به آیفون ۷ پلاس طراحی کرده است. البته نباید خطوط آنتن در پشت گوشی را نیز از یاد برد که در صورت مشاهده‌ی گوشی از پشت و بدون توجه به برند اپو می‌تواند هر بیننده‌ای را به اشتباه وادارد.

اپو R11

این گوشی‌ها در رنگ‌های طلایی، رزگلد و مشکی راهی بازار می‌شوند. اپو سنسور اثر انگشت را نیز در کلید فیزیکی هوم که در پنل جلویی و زیر نمایشگر قرار گرفته، جاسازی کرده است.

اپو R11

یکی از سیاست‌های جالب اپو در قبال تولید گوشی‌های هوشمند، استفاده از ماژول‌های سخت‌افزاری میان رده در محصولاتش است. برای مثال این گوشی هوشمند به ندرت در محصولاتش از تراشه‌های رده بالا نظیر اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند، هرچند اسنپدراگون ۶۶۰ نیز پس از اسنپدراگون ۸۳۵ تراشه‌ی قدرتمندی است.

تفاوت آر ۱۱ و آر ۱۱ پلاس در سایز نمایشگر و همچنین میزان رم هر یک از این دو پرچمدار است. آر ۱۱ با نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه شده است. آر ۱۱ پلاس نیز در سوی مقابل از یک نمایشگر ۶ اینچی فول اچ‌دی، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. همچنین ظرفیت باتری این دو گوشی هوشمند نیز متفاوت است، به‌طوری‌که آر ۱۱ از باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و آر ۱۱ پلاس نیز از باتری ۴٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. هر دو نسخه از تکنولوژی شارژ سریع VOOC بهره می‌برند.

اپو R11

آر ۱۱ و آر ۱۱ پلاس از سنسور‌های دوربین مشابهی نیز بهره می‌برند. با توجه به استفاده از دوربین دوگانه در پشت هر دو گوشی، دو سنسور مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از سنسورها IMX398 سونی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و دیافراگم لنز f/1.7 است، حال آنکه سنسور دوم IMX350 سونی بوده و رزلوشن آن ۲۰ مگاپیکسل و دیافراگم لنز f/2.6 است. لنز سنسور دوم تله فوتو است که تقریبا کارکردی شبیه به آیفون ۷ پلاس دارد، چراکه با استفاده از یک لنز تله فوتو می‌توان تصاویر پرتره‌‌ی بوکه را به زیبایی ثبت کرد. این گوشی قادر است ویدیوهای 4K را نیز ثبت کند. قدرت زوم لنز تله فوتو 2X است. اپو در سنسور جلوی دوربین نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم لنز f/2.0 بهره می‌برد.

اپو اطلاعاتی را در رابطه با قیمت این دو نسخه ارائه نکرده است. نظر شما در مورد گوشی‌های هوشمند جدید اپو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات