iGrow، لیزر در خدمت پیشگیری از طاسی

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
علاوه بر نمایش انواع گجت‌ها چون تلویزیون‌ها، گوشی‌های‌هوشمند و انواع لوازم خانگی، ابزار‌های مرتبط با پزشکی نیز در CES به نمایش گذاشته می‌شوند. iGrow‌ از کمپانی Apira از جمله‌ی مواردی است که با استفاده از لیزر درصدد پیشگیری از طاسی است.
تبلیغات

محصول آپیرا که آی‌گرو نام دارد موفق به اخذ مجوز از سازمان دارو و غذای ایالات متحده‌ی آمریکا شده است. آی‌گرو از پرتوهای نور کم‌انرژی برای درمان طاسی استفاده می‌کند. در این وسیله از پرتوهای لیزر به همراه مقدار معینی از انرژی با طول موج مشخص استفاده می‌شود. از این فناوری طی سالیان گذشته برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده شده، اما استفاده از آن برای تقویت و رشد موها از دهه‌ی ۶۰ میلادی با انجام آزمایش‌هایی روی موش‌ها آغاز شد.

igrow

برای استفاده از این ابزار، کاربران باید آن را هر هفته چهار بار و هر بار به مدت ۲۵ دقیقه روی سر خود قرار دهند. براساس اطلاعات ارائه شده استفاده از این ابزار توسط بانوان منجر به افزایش رشد ۳۷ درصدی مو شده است. استفاده از آن توسط آقایان نشان از رشد ۳۵ درصدی در تعداد کل تارهای موی رشد کرده داشته است. هنوز گزارشی از اثرات سوء و لطمات وارد شده توسط این گجت پزشکی گزارش نشده و به نظر می‌رسد این ابزار ضرری برای کاربران نخواهد داشت.

این گجت پزشکی در حال حاضر با قیمت ۶۹۵ دلار در فروشگاه‌های آمریکا به فروش می‌رسد و بنابر گفته‌ی توسعه‌دهندگان آن هزینه‌ی پرداخت شده در قبال این گجت در مقایسه با روش‌های درمانی بسیار اندک است.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات