با ثبت پتنت روش سقوط گربه توسط اپل، نمایشگر آیفون نمی‌شکند

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل درصدد یافتن راهی است تا آسیب دیدن صفحه‌ی نمایش گوشی‌های‌هوشمند آیفون در زمان سقوط و اصابت با سطح سخت، کاهش یابد. کوپرتینویی‌ها در آخرین تلاش، اقدام به ثبت پتنتی کرده‌‌اند که براساس آن، الگوی سقوط آیفون از سقوط گربه الهام گرفته شده تا آسیب کمتری به گوشی‌‌هوشمند وارد شود.
تبلیغات

 گربه‌‌ها دارای قابلیت جالبی هستند که احتمالا با دیدن این جانوران در سطح شهر یا برنامه‌هایی چون راز بقا به وجود آن پی برده‌اید. این جانوران قادرند در زمان سقوط با عکس‌العملی سریع خود را در وضعیتی قرار دهند تا روی پاهای خود فرود آیند.پتنت جدید اپل نیز که اخیرا توسط دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده، از همین ساز و کار برای تغییر حالت آیفون در حال سقوط پیروی کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، آیفون اطلاعات مورد نیاز را برای تشخیص وضعیت خود از سنسورهای ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و جی‌پی‌اس دریافت می‌کند. این سیستم قادر است با اطلاعات حاصل از این سنسورها، سقوط گوشی را تشخیص دهد و با سنجش سرعت سقوط و زمان باقی مانده تا برخورد با سطح، عکس‌العمل نشان دهد. در لحظه‌ی سقوط و محاسبه‌ی موارد مورد نیاز، یک موتور که درون آیفون تعبیه شده، این گوشی را در وضعیتی قرار خواهد داد تا ماژول‌های حساس آن چون صفحه‌ی نمایش و دوربین آسیب کمتری ببینند. علاوه بر این پتنت، اپل راهکارهای دیگری نیز برای استفاده از کیسه‌های هوا در نظر گرفته است. البته آمازون چند سال پیش استفاده از ایربگ برای ممانعت از آسیب دیدن گوشی را پتنت کرده است.

بسیاری از پتنت‌ها هیچگاه راهی به سوی محصولات تجاری باز نمی‌کنند، از این‌رو نباید بطور قطع در انتظار عرضه‌ی این فناوری در نسل بعدی آیفون‌ها باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات