پیش بینی رشد 3 درصدی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در گزارش IDC

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارش جدید موسسه‌ی IDC، رشد فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ به ۳% می‌رسد.
تبلیغات

موسسه‌ی تحقیقاتی IDC پیش‌بینی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال جاری و سال ۲۰۱۸ را در یک گزارش منتشر کرده است. طبق این گزارش، عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۶ در حدود ۳% افزایش خواهد داشت. این رقم در سال گذشته ۲.۶% بوده است که در واقع کمترین میزان رشد در این عرصه بوده است.

از آن‌جایی که اکثر گوشی‌های هوشمند در سال جاری عرضه شده و یا در آینده‌ی نزدیک عرضه خواهند شد، موسسه‌ی IDC پیش‌بینی کرده است که ۱.۲۵ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود. با توجه به بهبود شرایط اقتصادی و گسترش بازارهای عرضه، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۸ رشد فروش گوشی‌های هوشمند به رقم ۴.۵% برسد.

idc 2017

یکی از مدیران این موسسه اظهار داشت سال ۲۰۱۶ برای بازار گوشی‌های هوشمند سال پرفراز و نشیبی بوده است. در آن سال برخی از بازارهایی که رشد بالایی در عرضه را تجربه کرده بودند سیر نزولی به خود گرفته و آمار رشد برخی از بازارها نیز مانند آمریکا و چین از آمار جهانی پیشی گرفت.

IDC معتقد است برخی فاکتورها بر روی رشد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاثیر دارد. به‌عنوان مثال کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند پایین‌رده استفاده می‌کنند، پس از مدتی به‌دنبال خرید گوشی‌های هوشمند قوی‌تر هستند. در آینده‌ی نزدیک نیز اکثر کاربران به سمت استفاده از گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی خواهند آورد، در حالی که اکنون مصرف باتری، قدرت پردازشی و مودم قوی از فاکتورهای مهم خرید گوشی‌های هوشمند هستند. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، سهم فروش گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۵.۵ و ۶ اینچ در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ بیشترین سهم فروش را به‌دست خواهد آورد.

idc 2017

فروش سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تا به‌این‌جای کار تاثیر خود را بر روی میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند برجای گذاشته است، در حالی که بسیاری از کاربران منتظر معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸ شرکت اپل هستند. به گفته‌ی IDC؛ معرفی و عرضه‌ی آیفون ۸ یکی از بزرگترین اتفاقات در تاریخ این شرکت خواهد بود.

طبق گزارش IDC؛ در سال‌های آینده تمرکز سازنده‌های گوشی‌های هوشمند در رقابت با یکدیگر بر روی صفحه‌نمایش خواهد بود. این شرکت‌ها در تلاش هستند که به سوی ساخت گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش کم حاشیه و بدون حاشیه حرکت کنند. در پنچ سال آینده سهم سیستم عامل اندروید و آی او اس در این آمار تقریبا ثابت خواهد بود. سهم عرضه‎‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی تقریبا ۸۵% و سهم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل آی او اس تقریبا ۱۵% است.

نظر شما درباره‌ی این گزارش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات