هواوی با رشد عرضه طی زمستان ۲۰۱۷ در حال نزدیک شدن به اپل در بازار جهانی است

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین گزارش IDC نشان از این دارد که هواوی با افزایش ۲۱.۷ درصدی عرضه، در حال کم کردن فاصله با اپل در بازار جهانی است.
تبلیغات

آمارهای IDC نشان از این دارند که هواوی مصرانه در تلاش است تا بتواند به اولین هدف خود برای پشت سر گذاشتن اپل از نظر سهم بازار جهانی گوشی‌ هوشمند دست پیدا کند. هواوی در حال حاضر سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌ هوشمند در دنیا است. بر اساس گزارش IDC این کمپانی چینی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ با رشد ۲۱.۷ درصدی عرضه همراه بوده است.

اطلاعات ارائه‌شده توسط IDC نشان از این دارند که هواوی در زمستان ۲۰۱۷ قریب به ۳۴.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار جهانی کرده که همین موضوع سهمی ۹.۸ درصدی برای هواوی به ارمغان آورده است. هواوی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ را با عرضه‌ی نزدیک به ۲۸.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به پایان برده بود.

پی 10 هواوی

اپل به‌عنوان اولین رقیب هواوی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گوشی‌ هوشمند در سطح جهان، طی زمستان ۲۰۱۷، ۵۱.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کرده و ۱۴.۹ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به فصل بهار موفق نشد از نظر میزان عرضه در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، رشد آن‌چنانی کسب کند که دلیل اصلی آن را باید اشباع بازار و همچنین انتظار کاربران برای عرضه‌ی آیفون‌های جدید این کمپانی عنوان کرد که احتمالا با تغییرات گسترده همراه می‌شوند.

همان‌طور که اشاره کردیم، هواوی برنامه‌ای مدونی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گوشی‌ هوشمند دنبال می‌کند؛ به‌طوری‌که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط چینی‌ها، هواوی در نظر دارد در طول ۴ سال سامسونگ را به زیر بکشد.

عمده‌ترین چالش هواوی را باید ناشناخته بودن برند آن در بازار کشور‌های توسعه‌یافته خواند. در ایالات متحده‌ی آمریکا که مهم‌ترین بازار گوشی‌ هوشمند است، هواوی در بین ۱۰ برند برتر و محبوب جایی ندارد که دلیل اصلی آن، نبود قرارداد همکاری با اپراتورهای مخابراتی آمریکایی نظیر ورایزن، اسپرینت یا AT&T است. خریداران آمریکایی برای در اختیار گرفتن یک گوشی هوشمند هواوی یا باید به سراغ فروشگاه‌هایی نظیر بست بای و والمارت بروند یا از طریق خود هواوی اقدام کنند.

هواوی در قدم اول سعی دارد وارد بازار کانادا شود. این کمپانی دو پرچم‌دار جدید پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را از اول ماه ژوئن در کانادا راهی بازار خواهد کرد. باید دید در صورت موفقیت این دو گوشی هوشمند، آمریکا مقصد بعدی چشم‌بادامی‌های جاه‌طلب خواهد بود یا خیر؟

در ابتدای لیست IDC همچون همیشه نام سامسونگ قرار دارد که با عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، همچنان جای پای خود را در بالا محکم‌تر می‌کند. پس از هواوی، رتبه‌های چهارم و پنجم در اختیار دو کمپانی چینی اوپو و ویو است. این دو کمپانی حضور کمرنگی در بازار جهانی دارند و تمرکز اصلی خود را در بازار داخلی قرار داده‌اند؛ اما پیشرفت خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات