چالش فنی اپل برای استفاده از سنسور اپتیکال اثر انگشت در آیفون 8

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش شرکت تحلیلگر پسیفیک کرست حکایت از آن دارد که اپل احتمالا با موانع فنی در پیاده‌سازی سنسور اپتیکال اثر انگشت در آیفون 8 روبه‌رو خواهد شد.
تبلیغات

حتما به خاطر دارید که در ماه جولای سال جاری میلادی، مینگ چی کو، تحلیلگر KGI Securities، پیش‌بینی کرده بود که آیفون ۸ ممکن است به راهکار جدیدی برای تشخیص اثر انگشت مجهز شود. به عقیده این تحلیلگر، در این راهکار از سنسور اپتیکالی استفاده خواهد شد که به تماس فیزیکی انگشت کاربر نیاز ندارد. این در حالی است که تحلیلگران پسیفیک کرست در گفتگویی که اخیرا با تولیدکنندگان احتمالی این نوع سنسور داشته‌اند، از تردید خود در پیاده‌سازی این راهکار توسط اپل خبر داده‌اند. بر اساس مطالعات این تیم تحلیلگر، تردید وجود دارد که اپل بتواند بر موانع فنی و زمانی مرتبط با پیاده‌سازی بی‌عیب و نقص این نسل جدید سنسور اثر انگشت غلبه کند. تحلیلگران پسیفیک کرست معتقدند تأمین‌کننده‌های احتمالی ماژول‌های اپتیکال اثر انگشت برای آیفون ۸، برای تولید بی عیب و نقص این سنسورها آمادگی کامل ندارند. با این اوصاف حتی تخمین زدن زمان دقیق بهره‌برداری از این سنسورها نیز در دستور کار محققان قرار نگرفته است.

گفته می‌شود آیفون ۸ با تعبیه سنسور تاچ آیدی در داخلی صفحه‌نمایش، فضای پایین آن را آزاد خواهد کرد تا امکان تعبیه صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر فراهم شود. فراموش نکنید که سنسور اثر انگشت این‌چنینی که بر پایه استفاده از سنسور اپتیکال توسعه یافته باشد، به صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر خاصی نیاز خواهد داشت که از تداخل سیگنال‌های سنسور و صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد در صورتی که اپل نتواند عملکرد بدون مشکل سنسور اپتیکال اثر انگشت را در آیفون ۸ تضمین کند، متخصصان این شرکت برای پیاده‌سازی طراحی جدید خود چاره‌ای به‌جز انتقال سنسور تاچ آیدی به پشت گوشی نخواهند داشت. انتقالی که مطمئنا تأثیر منفی بر تجربه کاربران خواهد داشت.

شاید بسیاری از کاربران تمایل داشته باشند تحلیل دیگر مینگ چی کو مبنی بر جایگزینی تاچ آیدی با سیستم پیشرفته تشخیص چهره بر پایه استفاده از سنسور سه‌بعدی تحقق پیدا کند. البته پیاده‌سازی این راهکار هم چالش‌های خاص خود را به همراه خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به چالش‌های مرتبط با قابلیت اعتماد و دقت سنسور به‌ویژه در شرایط محیطی با نور کم اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات