بیکسبی در هنگام عرضه‌ی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 از دستورات صوتی پشتیبانی نمی کند

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی سامسونگ شروع به‌کار قدرتمندی نخواهد داشت.
تبلیغات

سامسونگ در شب سه‌شنبه بیانیه‌ای به یکی از رسانه‌های خبری ارسال کرده و در این بیانیه‌ تایید کرده که دستیار صوتی بیکسبی این شرکت پس از عرضه‌ی اولیه‌ی دو گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در ۲۱ آوریل (۳۱ فروردین) از دستورات صوتی پشتیبانی نخواهد کرد. شرکت یاد شده اعلام کرده که تا بهار سال جاری امکان استفاده از دستورات صوتی در بیکسبی فراهم نخواهد بود.

بنا به اعلام سامسونگ سایر قابلیت‌های دستیار دیجیتال بیکسبی از جمله بیکسبی ویژن برای شناسایی اشیاء موجود در محیط اطراف، بیکسبی هوم برای نمایش کارت‌هایی شبیه به کارت‌های اطلاعاتی گوگل، و بیکسبی ریمایندر برای کمک به تنظیم یادآوری‌ها در هنگام عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در دسترس کاربران قرار خواهند داشت.

سامسونگ در پاسخ به سوالی که در مورد دلیل این تاخیر از این کمپانی پرسیده شده، هنوز هیچ جوابی ارائه نکرده است. اما در حال می‌توان گفت که این تصمیم به دلیل رفع باگ‌های احتمالی در بخش دستورات صوتی دستیار صوتی مورد بحث در گلکسی اس ۸ اتخاذ شده است.

همچنین باید اشاره کنیم که سامسونگ بیسکبی را به عنوان رقیبی مستقیم برای دستیارهای صوتی سایر شرکت‌ها از جمله سیری اپل، آلکسا آمازون و اسیستنت گوگل معرفی نکرده است. همانطور که احتمالا می‌دانید این کمپانی‌ها از سال‌ها قبل تاکنون زمان زیادی را برای ساخت دستیارهای شخصی دیجیتال مخصوص به خود صرف کرده‌اند و امید می‌رود این فناوری‌ها در آینده‌ای نزدیک به عنوان رابط کاربری غالب در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار گیرند.

سامسونگ بیسکبی را ساخته تا دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند خود را برای کاربران آسان‌تر کند. ایده‌ی اصلی این است که در مواقع نیاز بتوانید سریعا به بیکسبی دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال بتوانید به‌راحتی میزان روشنایی نمایشگر گوشی‌هوشمندتان را تنظیم کرده و یا یک تصویر خاص را در بین عکس‌های ثبت شده با دوربین گوشی بیابید. البته این قابلیت‌ها با آپدیت‌هایی که در آینده منتشر خواهد شد در دسترس قرار خواهند گرفت.

همچنین باید در نظر داشته باشید که دستیار صوتی کاربردی گوگل اسیستنت به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ارائه شده است. علاوه بر این دستیار بیکسبی در هنگان عرضه‌ی پرچمداران جدید سامسونگ فقط به چند زبان محدود خواهد بود و به همین دلیل ویژگی متمایزی در این دستیار دیجیتال دیده نمی‌شود تا کاربران را به خود ترغیب کند. افزون بر این، سامسونگ در ادامه‌ی کار با مشکلات موجود در حوزه‌ی هوش مصنوعی مواجه خواهد شد که از جمله می‌توان به قانع کردن توسعه‌دهندگان به استفاده از قابلیت‌های بیکسبی در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها و حتی دستگاه‌های دیگر اشاره کرد. در هر صورت این را می‌دانیم که سامسونگ از همین حالا در حال انجام فعالیت‌هایی برای رفع مشکلات گسترش استفاده از هوش مصنوعی است.

با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس وجود دارد، به‌نظر می‌رسد این دو محصول به‌خودی خود نیز نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند. اما سامسونگ دستیار صوتی بیکسبی را به عنوان یکی از قابلیت‌های تجاری این دو گوشی معرفی کرده و به همین دلیل یک دکمه‌ی فیزیکی اختصاصی برای فعال کردن آن بر روی پرچمداران جدیدش تعبیه کرده است. البته می‌توان با استفاده از روش‌های غیر رسمی از این دکمه برای اجرای اپلیکیشن‌های دیگر نیز بهره گرفت. در هر حال دارندگان گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به‌صورت پیش‌فرض فقط می‌توانند برای فعال کردن دستیار بیکسبی از این دکمه‌ی اختصاصی استفاده کنند.

برای آشنایی بیشتر با گلکسی اس ۸ سری به پست بررسی تخصصی زومیت از این گوشی‌هوشمند بزنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات