وان پلاس 5 احتمالا 8 گیگابایت رم خواهد داشت

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی در مورد مشخصات گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ منتشر شده است که بیان می‌کند این محصول احتمالا ۸ گیگابایت رم خواهد داشت.
تبلیغات

از آنجایی که در چین عدد ۴ عدد بدشانسی محسوب می‌شود (در واقع در چین از عدد ۴ به‌عنوان کلمه‌ی مرگ یاد می‌شود) کمپانی وان‌پلاس تصمیم گرفته است پس از تولید گوشی هوشمند وان‌پلاس ۳ تی حالا مستقیما به سراغ وان‌پلاس ۵ برود. بنا به گزارشی که از چین به دست آمده است، گوشی‌ وان‌پلاس ۵ مشخصات فنی سخت‌افزاری بسیار چشم‌گیری خواهد داشت. درست همانند گوشی وان‌پلاس ۳ که جز اولین گوشی‌های مجهز به ۶ گیگابایت رم بازار بود، بر طبق جدیدترین پیش‌بینی‌ه، وان‌پلاس ۵ نیز از ۸ گیگابایت رم بهره خواهد برد. برای داشتن دید بهتر به این میزان رم بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر حداکثر رم تعبیه‌شده در بسیاری از پرچم‌داران جدید کمپانی‌های مختلف، ۴ گیگابایت است.

پردازنده‌ی وان‌پلاس ۵ نیز اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود. این چیپ‌ست شامل هشت هسته‌ی پردازشی است و از چیپ گرافیکی آدرینو ۵۴۰ بهره می‌برد. افزون بر این، حاشیه نمایشگر محصول یادشده نسبت به مدل‌های پیشین وان‌پلاس کاهش خواهد یافت تا در سطح گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ قرار گیرد. انتظار می‌رود وان‌پلاس رزولوشن صفحه‌نمایش گوشی هوشمند وان‌پلاس ۵ را به ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل ارتقاء دهد. اگر این خبر صحت داشته باشد، این اولین باری است که کمپانی مورد بحث تصمیم گرفته از یک نمایشگر با رزولوشن بالاتر از فول‌ اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. بنا به گزارش یادشده، همچنین انتظار داریم پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس از دوربین دوگانه‌ی پشتی بهره ببرد. این محصول احتمالا در نیمه‌ی دوم سال جاری و با قیمتی زیر ۵۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

با توجه به تولید محصولاتی چون وان‌پلاس ۳ و وان‌پلاس ۳ تی که مشخصات فنی آن‌ها بسیار قوی در نظر گرفته شده است، جای تعجب چندانی نیست که این شرکت بخواهد در وان‌پلاس ۵ از ۸ گیگابایت رم استفاده کند. در هر صورت این گزارش هنوز رسما تأیید نشده است و باید زمان بیشتری صبر کنیم تا اطلاعات و خبرهای جدید در این رابطه منتشر شود.

نظٰر شما در مورد وان‌پلاس ۵ چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات