اپل با قراردادی دو ساله، ۹۲ میلیون پنل OLED از سامسونگ دریافت خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان از این دارند که اپل قراردادی دو ساله با سامسونگ منعقد کرده است که براساس آن، ۹۲ میلیون پنل OLED خمیده از این کمپانی دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارشی جدید، اپل قراردادی دوساله به ارزش ۹ میلیارد دلار با سامسونگ به امضا رسانده است که طی آن ۹۲ میلیون پنل OLED خمیده از کمپانی کره‌ای دریافت خواهد کرد. کاپرتینویی‌ها در نظر دارند نیاز خود به پنل OLED خمیده آیفون ۸ را تأمین کنند.

ابتدای هفته‌ی جاری گزارشی منتشر شد که حکایت از سفارش ۷۰ میلیون پنل OLED خمیده توسط اپل داشت. در این گزارش سامسونگ به‌عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی نیاز اپل اعلام شد که وظیفه‌ی تأمین ۷۰ میلیون پنل مورد نظر را بر عهده داشت. گزارش جدید نشان از این دارد که اپل سفارش خود را افزایش داده است تا از این طریق پنل‌های OLED مورد نیاز برای آیفون ۸ را برای اواخر سال ۲۰۱۷ و سال ۲۰۱۸  تأمین کند. به نظر می‌رسد اپل پیش‌بینی می‌کند آیفون ۸ این کمپانی که با تغییرات بنیادین همراه خواهد شد، با تقاضای بالایی روبرو شود.

در گزارش مورد نظر به این نکته اشاره شده که سامسونگ باید ۷۰ تا ۹۲ میلیون پنل OLED را طی سال ۲۰۱۷ در اختیار اپل قرار دهد. با توجه به اینکه اپل اکنون سالیانه بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار می‌کند؛ برآوردها عرضه‌ی بیش از یک‌سوم آیفون‌های جدید با بهره‌گیری از OLED در سال ۲۰۱۷ را تصدیق می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده تا امروز، اپل آیفون ۸ را در کنار دو نسخه‌ی دیگر با نام آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس رونمایی خواهد کرد. آیفون ۸ این کمپانی با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۲ از نوع OLED و امکانات دیگری از قبیل شارژ بی‌سیم، حذف کلید فیزیکی هوم و بدنه‌ی شیشه‌ای به‌عنوان نسخه‌ی مخصوص دهمین سالگرد تولید آیفون راهی بازار خواهد شد.

موسسه‌ی سرمایه‌گذاری Yuanta پیش‌بینی کرده است که اپل در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار خواهد کرد که حداقل ۵۵ میلیون دستگاه از این تعداد نسخه‌ی مجهز به پنل OLED خواهد بود. بر اساس شنیده‌ها، سامسونگ کارخانه‌ی تولید پنل ال‌سی‌دی خود را تبدیل به کارخانه‌ی تولید OLED کرده است تا بتواند پاسخگوی نیاز اپل باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات