مقایسه امتیاز انتوتو گلکسی اس 8 با پردازنده اسنپدراگون 835 در مقابل اکسینوس 8895

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس همانند نسل‌ قبلی خود در دو مدل با پردازنده‌ی اسنپدراگون و اکسینوس تولید شده‌اند. حال نتایج بنچمارک انتوتو این دو گوشی‌ با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ منتشر شده است.
تبلیغات

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ امسال دو گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در دو مدل با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۳۵ برای آمریکا و چین و پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ برای سایر نواحی جهان تولید کرده است. این موضوع به پشتیبانی کوالکام از پتنت‌های مرتبط با شبکه‌های CDMA بر‌می‌گردد که باعث شده است این کمپانی بازار ایالات متحده را تقریبا به‌صورت انحصاری در اختیار داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود کمپانی‌های دیگر مثل سامسونگ برای حضور در بازار آمریکا، مجبور باشند نسخه‌ای اصلاح‌شده از محصولات خود را برای سازگاری با اپراتورهای محلی این کشور تولید کنند. همین شرایط در مورد Ditto و استاندارد TD-SCDMA در چین نیز وجود دارد.

اگرچه دو چیپ‌ست مورد بحث تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ اما این اختلاف چندان چشم‌گیر نیست و احتمالا کاربران در حین کار با هر مدل از گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ متوجه این اختلاف نخواهند نشد. اما با این‌ حال بر اساس نتایج منتشرشده از بنچمارک‌ها، تقریبا همیشه ثابت شده که امتیاز چیپ‌ست اکسینوس سامسونگ بیشتر از امتیاز چیپ‌ست اسنپدراگون کوالکام است و این وضعیت در مورد گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نیز وجود داشت. 

امتیاز گلکسی اس ۸ در انتوتو

بنا به جدیدترین آمار منتشرشده توسط بنچمارک انتوتو، گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ با پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ موفق به کسب امتیاز ۱۷۴۱۵۵ شده و حتی آیفون ۷ پلاس را هم با اختلافی اندک پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، گلکسی اس ۸ مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ که در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید، توانسته است امتیاز ۱۶۲۱۰۱ دریافت کند که این عملکرد نیز بسیار چشم‌گیر محسوب می‌شود. در واقع باید اشاره کنیم که امتیاز نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی اس ۸ از عموم گوشی‌های هوشمند رده‌بالای کنونی بازار بیشتر است. علاوه بر این نباید فراموش کنیم که امتیاز به‌دست‌آمده در بنچمارک‌ها همیشه ملاک برتری نیست و معیار‌های زیادی در تجربه‌ی کاربری دخیل هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات