جدال برندها از هم اکنون بر سر تولید پیکسل 3 شرکت گوگل

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برندهای مختلف جدال تازه‌ای بر سر تولید پیکسل 3 شرکت گوگل آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

اچ تی سی قرارداد دوساله‌ای برای تولید گوشی‌های سری پیکسل گوگل منعقد کرده است که در نتیجه آن، پیکسل 2 سال جاری شرکت گوگل نیز توسط این شرکت تایوانی توسعه خواهد یافت. این در حالی است که گزارش‌های جدید از تلاش برندهای مختلف برای آنکه بتوانند قرارداد تولید Pixel 3 را با گوگل منعقد کنند حکایت دارد. پیکسل 3 شرکت گوگل قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.

منبع این خبر، وب‌سایت چینی‌زبان Commercial Times است که گزارش داده HTC، LG، TCL و Coolpad از حالا تلاش خود را آغاز کرده‌اند تا بتوانند قرارداد تولید پیکسل 3 گوگل را از آن خود کنند. این وب‌سایت مدعی شده است الجی شانس بیشتری برای تولید پیکسل 3 دارد. از آنجایی که تعداد دستگاه‌های تولیدی پیکسل 3 احتمالا به مرز پنج میلیون خواهد رسید، شانس این برند کره‌ای برای تولید پیکسل جدید گوگل افزایش خواهد یافت.

بر اساس همین گزارش، خانواده پیکسل 2 که قرار است امسال به بازار عرضه شود نیز توسط اچ تی سی ساخته و پرداخته خواهد شد. گوگل حدود یک هفته پیش تأیید کرده بود که Pixel 2 در مرحله تولید قرار گرفته است و احتمالا در پاییز پیش رو به بازار عرضه خواهد شد. گوشی‌های جدید سری پیکسل در دسته محصولات سطح بالای بازار تولید و عرضه خواهند شد تا گوگل به‌واسطه آن‌ها بتواند با برندهایی نظیر اپل و سامسونگ رقابت کند.

اچ تی سی از سپتامبر گذشته تاکنون موفق به عرضه ۲.۱ میلیون دستگاه پیکسل و پیکسل ایکس ال به بازار شده است. این در حالی است که گوگل تجربه ناخوشایندی در برآورده کردن نیازهای بازار و درخواست‌های پرشمار متقاضیان خرید گوشی‌های سری پیکسل پشت سر گذاشته است.

اچ‌تی‌سی قرار است دو نسخه متفاوت از پیکسل 2 تولید و به بازار عرضه کند که در حال حاضر با کدهای Muskie و Walleye در دست توسعه قرار هستند. این دو کد چند هفته پیش و به‌طور مستقیم از طریق انجمن آنلاین گوگل اعلام شده است.

نکته جالب توجه این‌که چند روز پیش گزارشی منتشر شده است و حکایت از آن دارد که گوگل در حال توسعه گوشی سومی است که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که این گوشی هوشمند با برندی به‌جز پیکسل تولید شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات