گلکسی اس 8 نخستین گوشی هوشمند با LTE گیگابیتی

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس 8 به نخستین گوشی هوشمند دنیا بدل شد که از اتصال LTE با سرعت گیگابیتی بهره می‌برد.
تبلیغات

گلکسی اس 8 به‌صورت رسمی نخستین گوشی هوشمندی است که می‌تواند از لحاظ تئوری، اتصال LTE با سرعت‌های در حد گیگابیت در اختیار کاربر قرار دهد؛ چرا که لحظاتی پیش، T-Mobile با انتشار ویدیویی از گوشی جدید سامسونگ، نشان داد که این گوشی در تست‌ها به سرعت‌های بسیار بالایی دست می‌یابد.

البته این مسئله چندان دور از ذهن نبود؛ چرا که اسنپدراگون ۸۳۵، تراشه‌ی جدید کوالکام از مودم جدید این کمپانی موسوم به X16 LTE بهره می‌برد؛ مودمی که این تراشه را از لحاظ تئوری به نخستین تراشه‌‌ای بدل می‌کند که قادر به دستیابی به سرعت‌های گیگابیتی است؛ چیزی که به‌عنوان LTE Category 16 از آن یاد می‌شود. علاوه‌بر این سامسونگ مدتی پیش در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ اعلام کرد که تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ این کمپانی نیز قادر به دستیابی به سرعت گیگابیتی است.

البته واضح است که سرعت گیگابیتی در بهترین حالت و در شرایط آزمایشگاهی رخ می‌دهد و به احتمال زیاد کاربران در عمل به چنین سرعت‌هایی دست نخواهند یافت. در نهایت شما محدود به سرعتی خواهید بود که اپراتور قادر به ارائه‌ی آن است؛ اما اینکه گلکسی اس 8 از لحاظ تئوری قادر به ارائه‌ی چنین سرعت‌هایی است، به خودی خود خبر خوبی محسوب می‌شود.

علاوه‌بر این، گلکسی اس ۸ نخستین گوشی هوشمندی است که قادر خواهد بود از گستره‌ی باند‌های جدید LTE-U بهره ببرد؛ گستره‌ای که به‌زودی T-Mobile از آن پشتیبانی خواهد کرد. به لطف این باندها و تراشه‌های جدید، گلکسی اس 8 یکی از معدود گوشی‌های موجود در بازار خواهد بود که قادر به ارائه‌ی سریع‌ترین اینترنت موبایل حال حاضر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات