دکمه هوم دیجیتال گلکسی اس 8 به فشار حساس است

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ مجهز به یک دکمه‌ی حساس به فشار هوم است که این دکمه در دل نمایشگر تعبیه شده است.
تبلیغات

سامسونگ پس از سال‌ها استفاده از دکمه‌های فیزیکی و دکمه‌های خازنی ناوبری، سرانجام با معرفی رسمی گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار جدید خود، گلکسی اس 8، از دکمه‌های جدید دیجیتال بهره گرفته است.

همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندروید، در پایین صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ یک نوار مخصوص ناوبری تعبیه شده که شامل سه دکمه‌ی مالتی‌تسکینگ، هوم و بازگشت است. اما یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که سامسونگ در این بخش در نظر گرفته، دکمه‌ی هوم حساس به فشار است؛ این امکان به کاربر اجازه می‌دهد حتی در اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت تمام صفحه اجرا می‌شوند، بتوانند پایین نمایشگر را فشار دهند تا به دکمه‌ی هوم دسترسی یابند.

البته این ویژگی شاید کم‌اهمیت به‌ نظر برسد؛ اما برای جابه‌جایی آسان بین بخش‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در گلکسی اس ۸ می‌تواند کمک زیادی به کاربران کند. برای درک بهتر باید اشاره کنیم که حساس بودن دکمه‌ی هوم گلکسی اس ۸ به فشار ،عملکردی دقیقا شبیه به فورس‌تاچ اپل دارد؛ با این تفاوت که ویژگی حساس بودن به فشار فقط برای محل قرارگیری دکمه‌ی هوم صفحه‌نمایش فعال است.

وجود این ویژگی در گلکسی اس ۸ یک سری نکات مثبت و منفی در پی دارد. از یک سو سامسونگ توانسته است حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر پرچم‌دار جدید خود را بسیار کم کند و در نتیجه این محصول بسیار زیبا به‌ نظر می‌رسد.

اما از سوی دیگر ،دکمه‌های فیزیکی برای افرادی که به‌تازگی قصد استفاده از یک گوشی‌هوشمند دارند بهتر به‌ نظر می‌رسند. البته نباید فراموش کنیم که بسیاری از گوشی‌های رده‌بالای ۲۰۱۷ از دکمه‌های دیجیتال ناوبری بهره گرفته‌اند و به همین دلیل نمی‌توان این مورد را یک مشکل بزرگ دانست. علاوه بر این حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم باعث شد سامسونگ سنسور اثر انگشت را از جلوی دستگاه به پشت آن انتقال دهد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه قرار داشته باشد؛ اما سامسونگ در گلکسی اس ۸ تصمیم گرفته است این سنسور را دقیقا در کنار دوربین جای دهد که شاید در نگاه اول چندان ایده‌ی جالبی به‌ نظر نرسد. 

بنابراین تصمیم سامسونگ مبنی بر استفاده از دکمه‌های دیجیتال در پرچم‌دار جدیدش نتایج مختلفی به دنبال دارد. بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندروید سال‌ها است از دکمه‌های دیجیتال بهره می‌برند و بنابر این استفاده از این دکمه‌های مجازی احتمالا برای بسیاری از کاربران باعث ایجاد مشکل نخواهد شد. اما باید دید که استفاده از سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه تا چه حد برای کاربران راحت خواهد بود.

بر اساس نگاه اولیه‌ی وب‌سایت ورج به گلکسی اس ۸، سنسور اثر انگشت خیلی بالاتر از جایی که دسترسی به آن راحت باشد، قرار گرفته است و علاوه بر این، سنسور یادشده دقیقا کنار دوربین تعبیه شده است که این یعنی احتمالا خیلی از اوقات کاربران به اشتباه دست خود را روی لنز دوربین قرار خواهند داد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات