آپدیت iOS 10.3 اپل، چندین گیگابایت از حافظه آیفون را آزاد می‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با بروزرسانی سیستم عامل آیفون و آیپد به iOS 10.3 اپل، چندین گیگابایت از حافظه‌ی دستگاه شما آزاد خواهد شد.
تبلیغات

اگر تاکنون اقدام به بروزرسانی سیستم عامل آیفون خود به نسخه‌ی iOS 10.3 کرده باشید، به‌احتمال زیاد متوجه وجود چندین گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافه در حافظه‌ی داخلی گوشی هوشمند خود خواهید شد. برای این فضای ذخیره‌سازی آزاد باید ممنون فایل سیستم جدید اپل، موسوم به APFS بود که جایگزین فایل سیستم سلسله مراتبی (HFS) مورد استفاده در سه دهه‌ی گذشته شده است. همراه زومیت باشید.

فایل سیستم اپل که در حقیقت طی کنفرانس توسعه دهندگان جهانی سال گذشته معرفی شد، سرانجام در اواخر امسال در همه‌ی خط تولید محصولات اپل، از مک‌بوک پرو سطح بالا گرفته تا اپل واچ گسترده خواهد شد. علاوه بر بازده حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهبودیافته در این فایل سیستم، APFS به‌منظور به حداکثر رساندن استفاده از مزایای ارائه‌شده در رسانه‌های حالت جامد ساخته شده است.

از همه مهم‌تر، فایل سیستم یادشده با ذهنیت امنیت بسیار پیشرفته مهندسی شده است. به گفته‌ی اریک تامورا، مدیر تیمی در اپل که بر  معماری فایل سیستم متمرکز هستند، سیستم فایل APFS به‌گونه‌ای ساخته شده که رمزگذاری از ویژگی‌های اساسی آن است و تیم مذکور از مراحل بسیار ابتدایی، این ایده را به ثمر رسانده‌ است.

فایل سیستم چند دهه‌ی قبل، +HFS نامیده می‌شود. اریک تامورا همچنین اظهار کرده است که +HFS در برهه‌ای از زمان که فلاپی و هارد درایو فناوری‌های جدید محسوب می‌شدند، طراحی شده است. تامورا در ادامه اظهار می‌کند که طراحی اصلی آن تقریبا به ۳۰ سال پیش تعلق دارد و جهان پیرامون ما از آن زمان تغییرات بسیار زیادی کرده است. در فایل سیستم APFS به‌جای تمرکز بر قابلیت حمل فایل‌های انفرادی حجیم، بر خواندن و نوشتن سریع‌تر بلاک‌های کوچک‌تر داده‌ تأکید شده که برای عملکرد دستگاه‌های هوشمند مورد نیاز است. او در ادامه افزود:

ما به دنبال طراحی فایل سیستمی بودیم که به‌طور خاص با محصولات اپل سازگاری داشته باشد.

در ادامه می‌توانید تصویری از آیفون 7 پلاس ۱۲۸ گیگابایتی مشاهده کنید که پس از بروزرسانی به iOS 10.3، فضای ذخیره‌سازی آزاد آن افزایش یافته است.

iOS 10.3 آیفون

علاوه بر فایل سیستم جدید اپل، سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۰.۳ شامل دیگر ویژگی‌های جدید از جمله قابلیت استفاده از نرم‌افزار Find My iPhone برای مکان‌یابی هدفون‌ بی‌سیم ایِرپاد (AirPod) گم‌شده است. رابط کاربری سیستم کارپلی (CarPlay) هم با این بروزرسانی، ساده‌تر و مؤثرتر از قبل شده است.

به‌منظور بروزرسانی آیفون یا آیپد خود، نرم‌افزار Settings را اجرا کنید و سپس روی General ضربه بزنید. در ادامه باید گزینه‌ی Software Update را لمس کنید. برای آگاهی از میزان حافظه‌ی آزاد دستگاه‌های iOS، می‌توانید در زیر منوی General روی About ضربه بزنید یا در بخش پایین‌تر گزینه‌ی Storage & iCloud Usage را لمس کنید.

سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۰.۳ اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات