پتنت جدید سامسونگ دوربین دوگانه در گلکسی نوت 8 را تأیید می‌کند

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدیدی از سامسونگ در کره‌ی جنوبی ثبت شده است که با توجه به آن، گفته می‌شود این کمپانی در حال ساخت ماژول دوربین دوگانه برای استفاده در گوشی‌ گلکسی نوت ۸ است.
تبلیغات

با توجه به سرمایه‌گذاری اخیر سامسونگ در Core Photonics، این احتمال وجود دارد که این شرکت به دنبال اضافه کردن دوربین دوگانه به فبلت گلکسی نوت ۸ است. به‌علاوه، نشانه‌های دیگری برای تأیید این قضیه وجود دارد. هفته‌ی پیش چندین طرح شماتیک در اینترنت منتشر شد که گفته می‌شد این طرح‌ها احتمالا مربوط به گلکسی نوت ۸ هستند؛ ولی در این عکس‌ها اشاره‌ای به این موضوع نشده بود که چه بخش‌هایی در پشت این فبلت جای خواهند گرفت. امروز یک پتنت جدید توسط سامسونگ ثبت شد که با توجه به آن، ظاهرا سامسونگ در حال کار روی ماژول دوربین دوگانه است.

در پتنت جدید دو سنسور دوربین در یک شاسی باریک قرار گرفته است و گفته می‌شود این ماژول می‌تواند فوتون‌های بیشتری جمع‌آوری کند تا بدین طریق کیفیت تصاویر در شرایط کم‌نور بهبود یابد. از دیگر مزایای اعلام‌شده برای این دوربین دوگانه، می‌توان به نقشه‌‌برداری سه‌بعدی و محاسبات مربوط به فاصله‌ها اشاره کرد. علاوه بر این در پتنت یادشده توضیحات زیادی در مورد آهنربا، محور و ترازبندی‌ لنز ارائه شده است و بنابراین احتمال دارد این سنسورها از تثبیت‌گر اپتیکال تصویر هم بهره ببرند و حتی شاید این توضیحات مربوط به نوعی روش بزرگ‌نمایی تصویر باشند.

از مدتی قبل شایعات مختلفی در مورد آزمایش‌های سامسونگ روی دوربین‌ دوگانه مطرح شده است؛ اما در برخی خبرها به این موضوع پرداخته شده که شرکت مورد بحث در حال حاضر امکان تولید انبوه ماژول دوربین دوگانه ندارد و به همین دلیل، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با دوربین تکی معرفی خواهد کرد. بدین ترتیب می‌توان نتیجه‌گیری کرد که سامسونگ در حال کار روی دوربین دوگانه برای فبلت پرچم‌دار بعدی خود یعنی گلکسی نوت ۸ است. در زیر می‌توانید تصاویر پتنت جدید سامسونگ را مشاهده کنید.

دوربین دوگانه گلکسی نوت 8

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات