یک باتری شبیه یک بمب است؛ مروری بر تست های ال جی روی باتری گوشی جی 6

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در این مطلب مروری بر تست‌های ال‌جی روی باتری گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶ خواهیم داشت.
تبلیغات

شاید اشاره به گلکسی نوت ۷ و مشکلات باتری آن خیلی کلیشه‌ای به نظر برسد؛ اما ال‌جی با توجه به همین موضوع سعی کرده است تست‌های بسیار سنگینی روی پرچم‌دار جدید خود یعنی جی ۶ انجام دهد تا از بروز حوادث مشابه نوت ۷ جلوگیری کند. این کمپانی کره‌ای به‌تازگی به یکی از رسانه‌های این کشور اجازه داده است تا از کارخانه‌ای که در آنجا تست‌های امنیتی متعدد گوشی جی ۶ انجام می‌شود، بازدید کند. ال‌جی می‌گوید حالا روزانه ۵۰ هزار گوشی‌ جی ۶ عرضه می‌کند و امنیت را در تولید هر واحد از این محصول، به‌عنوان اولین اولویت قرار داده است. شاید برای بسیاری از شما جالب باشد که یک باتری چه میزان فشار را می‌تواند تحمل کند؛ اما ال‌جی علاوه بر این، تست‌های دیگری از جمله تست سقوط را هم روی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ انجام داده است. این شرکت، گوشی یادشده را از ارتفاعی به‌اندازه‌ی ارتفاع کمر، روی سطوحی از جنس استیل، چوب و سنگ‌فرش‌ها انداخته تا مقاومت آن را در شرایط مختلف تست کند. نتایج این آزمایش‌ها توسط دوربین‌های مختلف ثبت می‌شوند تا در تست‌های بعدی بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

lg g6

اما مهم‌ترین نکته در مورد این تست‌ها، انجام آزمایش‌های مختلف روی باتری گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ است. کیم‌ سونگ‌وو، یکی از مهندسان ارشد پارک دیجیتال ال‌جی می‌گوید: «یک باتری مثل یک بمب است. ما این تست‌ها را به‌منظور جلوگیری از آسیب دیدن افراد انجام می‌دهیم تا حتی در صورت انفجار باتری، به کاربران صدمه‌ای وارد نشود.» هدف از انجام این آزمایش‌ها این است که مشخص شود باتری گوشی یادشده در موقعیت‌های مختلف و تحت فشار منفجر خواهد شد یا نه. علاوه بر این ال‌جی قصد دارد با بهره بردن از این تست‌ها میزان آسیب‌های ناشی از انفجار باتری گوشی هوشمند جی ۶ را کاهش دهد. کمپانی مورد بحث با اقدامات خود کاری کرده است که باتری جی ۶ حتی در صورت وارد آمدن فشار زیاد در شرایط سخت، به‌جای منفجر شدن و تکه‌تکه شدن، فقط باز شود و تکه‌های مختلف آن به اطراف پخش نشود.

ال‌جی همچنین در تست‌های خود اشیاء تیزی در باتری جی ۶ فرو می‌برد تا اطمینان حاصل کند که حتی در این وضعیت، باتری منفجر نشود. نکته جالب اینکه در این تست‌ها پس فرو بردن شیء نوک‌تیز به باتری گوشی هوشمند مورد بحث، انفجار صورت نمی‌گیرد. پس از این به تست آسیب می‌رسیم. در این آزمایش باتری مورد نظر به‌تنهایی روی یک میله‌ی آهنی قرار داده می‌شود و یک وزنه‌ی ۹ کیلوگرمی روی آن سقوط می‌کند. باتری جی ۶ پس از این تست تخریب می‌شود؛ ولی خوشبختانه خبری از انفجار نیست. پس از انجام این تست‌ها می‌توان باتری‌ها را در دل گوشی هوشمند جی ۶ جای داد و کاربران می‌توانند به امنیت این دستگاه اطمینان داشته باشند. البته بد نیست یادآوری کنیم که سامسونگ هم تست‌های مشابهی برای بالا بردن امنیت باتری گوشی‌های هوشمند خود در نظر گرفته است تا بدین طریق از بروز مشکلات مشابه نوت ۷ در گلکسی اس ۸ جلوگیری کند. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات