مشخصات کامل شیائومی می 6 و می 6 پلاس فاش شد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات فنی دو گوشی‌ هوشمند شیائومی می ۶ و شیائومی می ۶ پلاس در بنچمارک رؤیت شد.
تبلیغات

شیائومی خود را برای معرفی گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار جدیدش یعنی می ۶ آماده می‌کند. درست مثل گلکسی اس ۸ که گفته می‌شود به همراه یک مدل بزرگ‌تر به نام گلکسی اس ۸ پلاس معرفی خواهد شد؛ شیائومی هم علاوه بر مدل معمولی می ۶ از مدلی با نام می ۶ پلاس رونمایی به عمل خواهد آورد. حال مشخصات فنی کامل هر دو مدل گوشی پرچم‌دار مورد انتظار شیائومی توسط یکی از بنچمارک‌ها فاش شده است.

Xiaomi mi 6

بر اساس اطلاعات جدید، گوشی هوشمند شیائومی می ۶ از صفحه‌نمایشی به ابعاد ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن Full HD بهره خواهد برد. پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای این گوشی، اسنپدراگون ۸۳۵ است که فرکانس کاری هسته‌های آن روی ۲.۴۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه‌ی رم این دستگاه ۴ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن در سه مدل ۳۲ گیگابایتی، ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود.

گوشی هوشمند شیائومی می ۶ مجهز به یک دوربین پشتی ۱۹ مگاپیکسلی IMX400 سونی خواهد بود و دوربین جلویی این محصول ۸ مگاپیکسل از نوع اولتراپیکسل در نظر گرفته شده است. این یعنی دوربین سلفی می ۶ نسبت به دوربین سلفی گوشی هوشمند شیائومی می ۵ دو برابر ارتقاء یافته است. باتری گوشی هوشمند می ۶ ظرفیتی ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. اما در کمال تعجب سیستم‌عامل این دستگاه بر اساس اطلاعات بنچمارک، اندروید ۶.۰ مارشمالو به همراه رابط کاربری انحصاری شیائومی موسوم به MIUI 8 است.

اما گوشی هوشمند شیائومی می ۶ پلاس از نمایشگری ۵.۷ اینچی بهره خواهد برد؛ ولی رزولوشن این دستگاه همانند مدل قبلی Full HD خواهد بود و به همین دلیل این گوشی‌ با پلتفرم واقعیت‌مجازی Daydream گوگل سازگار نیست. گوشی هوشمند شیائومی می ۶ پلاس از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره خواهد برد و حافظه‌ی رم آن ۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است. این دستگاه در دو مدل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

اما دوربین یکی از مشخصاتی است که باعث شده بین دو مدل پرچم‌دار جدید شیائومی تفاوت وجود داشته باشد. شرکت‌های مختلف در طی چند سال اخیر محصولاتی با دوربین دوگانه تولید کرده‌اند و به همین دلیل جای یک گوشی با دوربین دوگانه در بین محصولات شیائومی احساس می‌شود. حال به نظر می‌رسد این کمپانی قصد داردگوشی هوشمند می ۶ پلاس را با دوربین دوگانه عرضه کند. بر اساس مشخصات فاش شده در بنچمارک، این گوشی به حسگرهای دوگانه‌ی IMX362 سونی مجهز شده است. دوربین سلفی این دستگاه همانند برادر کوچک‌ترش ۸ مگاپیکسل از نوع اولتراپیکسل است. معمولا گوشی‌های هوشمندی که از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بهره می‌برند، به باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر مجهز می‌شوند و شیائومی نیز این موضوع را مد نظر قرار داده است؛ چراکه می ۶ پلاس به یک باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد.

اگرچه سیستم‌عامل پیش‌فرض شیائومی می ۶ اندروید مارشمالو در نظر گرفته شده است؛ اما گوشی می ۶ پلاس از اندروید ۷.۰ نوقا بهره خواهد برد. البته امیدواریم در هنگام معرفی رسمی این دو گوشی هوشمند، سیستم‌عامل پیش‌فرض هر دو آن‌ها اندروید نوقا باشد. در پایان باید اشاره کنیم که این مشخصات هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات