گلکسی اس 8 به سنسور اثر انگشت، تشخیص عنبیه و تشخیص چهره مجهز می‌شود

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بنا به گزارشی جدید، سامسونگ گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ را به سنسور اثر انگشت، سنسور تشخیص عنبیه و فناوری تشخیص چهره برای پرداخت‌های موبایلی تجهیز خواهد کرد.
تبلیغات

اکنون چندین سال است که پرداخت موبایلی پا به عرصه گذاشته و کم‌کم در حال تبدیل شدن به یک قابلیت مهم است؛ چراکه هم‌اکنون شرکت‌های مختلف در حال معرفی کردن این ویژگی به مشتریان خود هستند. به‌عنوان مثال اپل‌پی، اندروید پی، سامسونگ پی و سیستم شایع شده‌ی ال‌جی پی‌ را می‌توان نام برد؛ در هر حال ممکن است روزی سیستم‌های پرداخت موبایلی به یکی از ویژگی‌های کاربردی برای اکثر کاربران تبدیل شوند.

اکنون کاربران به این سیستم‌ها اعتماد کاملی ندارند. البته برای انجام پرداخت‌های موبایلی نیاز به اسکن اثر انگشت دارید تا بدین طریق انجام شدن پرداخت را تأیید کنید، اما تعدادی از هکرها توانسته‌اند با موفقیت سنسور اثر انگشت گوشی‌های کاربران را با موفقیت دور بزنند.

هفته‌ی گذشته اولین شایعه در مورد اینکه سامسونگ در کنار سنسور تشخیص عنبیه‌ از تکنولوژی تشخیص چهره نیز در گلکسی اس ۸ بهره خواهد برد، منتشر شد. البته باید یادآوری کنیم استفاده از سنسور تشخیص عنبیه اقدام جدیدی از جانب سامسونگ محسوب نمی‌شود؛ چراکه فبلت گلکسی نوت ۷ که سال گذشته معرفی شد، از این سنسور بهره می‌برد. ماه گذشته اپل یک شرکت متخصص در زمینه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی تشخیص چهره را خریداری کرد. این یعنی شاید سامسونگ و اپل خود را برای رقابت در ارائه‌ی فناوری تشخیص چهره آماده می‌کنند.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، سامسونگ در حال آماده کردن یک قابلیت بسیار ویژه برای کاربران سامسونگ پی است که این ویژگی در گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ ارائه خواهد شد. پرچم‌دار جدید سامسونگ یک سنسور اثر انگشت و یک سنسور تشخیص عنبیه خواهد داشت و علاوه بر این سامسونگ تکنولوژی تشخیص چهره را هم در این دستگاه قرار داده است. بنا به اعلام منابع، کمپانی سامسونگ سعی دارد از سه روش مختلف برای احراز هویت در سیستم سامسونگ پی بهره ببرد و بدین منظور با چندین بانک نیز وارد همکاری شده است تا به‌ آن‌ها در ساخت سیستم‌های تشخیص چهره‌ کمک کند.

البته نمی‌توانیم در اهمیت امنیت بیشتر تردید کنیم، اما چه زمانی به این نکته پی خواهیم برد که نباید از تعداد زیادی سنسور در یک گوشی هوشمند استفاده کرد؟ اگر این خبر صحت داشته باشد باید ببینیم کاربران چگونه با استفاده از این سنسورهای متعدد پرداخت‌های مورد نظرشان را انجام خواهند داد. 

نظر شما در این مورد چیست؟ ارائه‌ی روش‌های احراز هویت بیشتر را می‌پسندید یا ترجیح می‌دهید یک روش کلی برای این کار وجود داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات