مدل بزرگ گوشی غیر پیکسلی گوگل تایمن نام خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی منتشر شده حاکی از اینکه کدنام مدل بزرگ‌تر گوشی‌ هوشمند غیر پیکسلی گوگل، تایمِن (Taimen) است.
تبلیغات

روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه کدنام دو گوشی‌ هوشمند بعدی گوگل یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲، به‌ترتیب Walleye و Muskie است. حال گزارش جدیدی منتشر شده که بر اساس آن، گوگل اکنون در حال کار روی یک گوشی‌ هوشمند دیگر با کدنام تایمن است. این گزارش توسط چندین منبع معتبر منتشر شده و دروید-لایف نیز در این رابطه اعلام کرده است که گوگل در سال جاری یک گوشی‌ هوشمند دیگر علاوه بر دو گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ایکس‌ال ۲ معرفی خواهد کرد؛ اما این محصول از برند پیکسل نیست.

مقاله‌های مرتبط:

    باید اشاره کنیم که تایمن نام بزرگ‌ترین ماهی قزل‌آلای جهان است. بنابراین گوشی هوشمند ناشناخته‌ی گوگل احتمالا با نمایشگری بزرگ همراه خواهد بود. انتظار می‌رود صفحه‌نمایش این محصول بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش گوشی هوشمند گوگل‌ پیکسل ایکس‌ال ۲ باشد. گوشی تایمن یادآور گوشی‌ نکسوس ۶ موتورولا است. اگر خاطرتان باشد، کد نام گوشی هوشمند نکسوس ۶ شامو (Shamu) بود و از نمایشگری ۶ اینچی بهره می‌برد. برخی احتمال داده‌اند که شاید این محصول جدید یک تبلت باشد؛ اما منابع مختلف اعلام کرده‌اند که تایمن یک گوشی هوشمند خواهد بود. گفته‌ می‌شود این دستگاه یک محصول مجزا از دو گوشی هوشمند Walleye و Muskie است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد گوشی تایمن عضوی از خانواده‌ی گوشی‌های پیکسلی گوگل نباشد.

    هیروشی لوک‌هایمر رهبر گروه اندروید طی مصاحبه‌‌‌ای پس از عرضه‌ی دو گوشی هوشمند گوگل‌ پیکسل و پیکسل ایکس‌ال اعلام کرده است: «من نمی‌خواهم احتمالات دیگر را رد کنم؛ اما هدف کنونی ما این است که دستگاه‌های نکسوسی بیشتری بسازیم.»

    اولین گوشی هوشمند سری گوگل نکسوس یعنی نکسوس‌وان، در سال ۲۰۱۰ و توسط کمپانی اچ‌تی‌سی تولید شد. آخرین مدل‌های نکسوس، ال‌جی نکسوس ۵ ایکس و هواوی نکسوس ۶ پی بودند که هر دو در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند. در سال ۲۰۱۶ نیز اولین گوشی‌‌های هوشمندی که به‌طور کامل توسط گوگل ساخته‌ می‌شوند، با نام پیکسل و پیکسل ایکس‌ال معرفی شدند.

    همان‌طور که گفتیم، بر اساس شایعات، گوشی هوشمند تایمن احتمالا محصولی از سری پیکسل گوگل نخواهد بود و به همین دلیل، شاید این گوشی‌ جدید بار دیگر با برند نکسوس همراه شود. امسال گوشی‌های هوشمند محبوب و پرطرفداری چون گلکسی اس ۸ سامسونگ و ال‌جی جی ۶ با نمایشگر‌های بزرگ و حاشیه‌های بسیار کم در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت و حالا به نظر می‌رسد گوشی جدید و مرموز غیر پیکسلی گوگل هم احتمالا از نمایشگری بزرگ بهره خواهد برد و علاوه بر این، گفته‌ می‌شود صفحه‌نمایش این محصول از حاشیه‌ی بسیار باریکی بهره خواهد برد. افزون بر آنچه گفته شد، این احتمال هم وجود دارد که گوشی هوشمند تایمن امکان اجرای سیستم‌عامل جدید اندرومدا را هم داشته باشد.

    نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مجددا شاهد بازگشت برند محبوب نکسوس خواهیم بود؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات