مدل مفهومی از آیفون 8 با طراحی بدون حاشیه

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
طرح مفهومی جدیدی از گوشی‌ هوشمند آیفون ۸ اپل منتشر شده است.
تبلیغات

اولین آیفون اپل در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۷ معرفی شد و امسال در واقع دهمین سالگرد معرفی این محصول است. بر اساس شایعات مختلف، آیفون ۲۰۱۷ با بهبودها و تغییرات بسیار چشم‌گیری از نظر طراحی همراه خواهد بود. پیش‌بینی‌‌ها حاکی از آن هستند که امسال احتمالا شاهد معرفی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس خواهیم بود. علاوه بر این احتمال دارد اهالی کوپرتینو یک مدل ویژه از آیفون نیز در سال جاری معرفی کنند. تا‌کنون تعداد بسیار زیادی عکس از طرح‌های اولیه این مدل که از آن با نام آیفون ۸ یاد می‌شود، در اینترنت منتشر شده است. باید اشاره کنیم که مدل‌های مفهومی بر اساس شایعات و گزارش‌ها و پیش‌بینی‌ها ایجاد شده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها ، آیفون ۸ به‌جای دکمه‌ی فیزیکی هوم از یک دکمه‌ی جدید بهره خواهد برد که در زیر نمایشگر این محصول تعبیه شده است. علاوه بر این نمایشگر این گوشی بیشتر فضای پنل جلویی آن را در بر خواهد گرفت. همانطور که در این رندرهای جدید مشاهده می‌کنید، به‌جای دکمه‌ی فیزیکی هوم در گوشی‌ آیفون ۸، این‌بار از یک دکمه‌ی دیجیتال مجهز به قابلیت لمس‌ سه‌بعدی اپل استفاده خواهد شد که این دکمه قادر است سطوح مختلف فشار را تشخیص دهد.

علاوه بر این، یک ناحیه‌ی کاربردی در پایین نمایشگر آیفون ۸ تعبیه خواهد شد که می‌توان در آن دکمه‌های مورد نظر را سفارشی‌سازی کرد. این بخش همانند تاچ‌بار مک‌بوک‌پرو خواهد بود. مینگ‌چی کو تحلیل‌گر نام آشنای شرکت KGI Securities پیش‌بینی کرده است که این ناحیه‌ی کاربردی جدید در آیفون‌های بعدی اپل وجود خواهد داشت. افزون بر این، نمایشگر گوشی مورد اشاره از چندین حالت مختلف سوایپ پشتیبانی می‌کند که امکان دسترسی به بخش‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر کاربر در حال ویرایش یک عکس باشد، بخش پایین صفحه یک سری افکت یا ابزار برای اعمال روی عکس نشان خواهد داد. برای دسترسی به ابزارهای بیشتر نیز می‌توان این بخش را سوایپ کرد.

مدل‌های مفهومی منتشرشده از آیفون ۸ نشان می‌دهند که این محصول از یک نمایشگر اولد بهره می‌برد و طراحی آن بدون حاشیه خواهد بود. در هرصورت شاید این گوشی از نسبت تصویری ۹ به ۱۶ بهره نگیرد و همانند گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶ و گوشی‌ پرچم‌دار مورد انتظار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸، به نمایشگری کشیده مجهز باشد. افزون بر این گفته می‌شود نمایشگر اصلی آیفون ۸ غیر از بخش کاربردی پایین صفحه، ۵.۱ اینچ خواهد بود. ناحیه‌ی کاربردی پایین نمایشگر  هنگام مشاهده‌ی تصاویر و ویدیوها نشان داده نمی‌شود تا بدین طریق بتوان محتوای چند رسانه‌ای را در حالت عرضی تماشا کرد. اما هنگام مشاهده‌ی ویدیو و تصاویر در حالت معمولی (پرتره)، ناحیه‌ی کاربری پایین صفحه یک سری ابزار برای کنترل محتوا به کاربر نمایش خواهد داد.

iphone 8

انتظار می‌رود اپل تغییرات چشم‌گیری در طراحی آیفون‌های بعدی خود اعمال کند. پیش از این، گزارش شده که این شرکت اکنون در حال تست حداقل ۱۰ مدل اولیه از آیفون‌های جدید امسال است. پیش‌بینی می‌شود آیفون ۸ با پردازنده‌ی A11 اپل و با سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ عرضه شود. شایعات مختلف نشان از این دارند که شرکت مورد بحث در آیفون ۸ قابلیت‌های واقعیت افزوده ارائه خواهد داد که از جمله می‌توان به دوربین سه‌بعدی اشاره کرد که می‌تواند عمق تصاویر را به‌خوبی تشخیص دهد؛ از این ویژگی‌ برای موارد مختلفی چون احراز هویت با تشخیص چهره می‌توان استفاده کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات