هواوی پی 10 با قیمت ۵۳۵ دلار در چین به فروش می‌رسد

سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به گزارش‌ها، گوشی‌ هوشمند جدید هواوی موسوم به پی ۱۰ در کشور چین با قیمت ۳۶۹۹ یوان چین (حدود ۵۳۵ دلار آمریکا) به فروش خواهد رسید.
تبلیغات

بنا به گزارشی از چین، گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار هواوی پی ۱۰ در چین با قیمت ۳۶۹۹ یوان (۵۳۵ دلار) به فروش خواهد رسید. هواوی تصمیم دارد این گوشی را در برخی از نواحی جهان عرضه کند، ولی این دستگاه هنوز در هیچ کشوری در دسترس علاقه‌مندان قرار نگرفته است؛ اما این شرکت پس از معرفی رسمی پی ۱۰ در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، قیمت تعیین‌شده برای این گوشی‌ هوشمند جدید را در اروپا اعلام کرد؛ بر همین اساس محصول یادشده با قیمت ۶۴۹ یورو برای مدل پایه‌ی پی ۱۰ به فروش خواهد رسید. علاوه بر این مدل پایه‌ی گوشی‌ هوشمند هواوی پی ۱۰ پلاس با قیمت ۶۹۹ یورو در اروپا در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنین باید اشاره کنیم که پیش‌فروش این گوشی در اسپانیا و هلند آغاز شده است.

اگرچه هواوی پی ۱۰ و هواوی پی ۱۰ پلاس به‌طور رسمی در آمریکا عرضه نخواهند شد، اما اگر بخواهیم قیمت ۳۶۹۹ یوانی این محصول را به دلار تبدیل کنیم، به رقم ۵۳۵ دلار برای مدل معمولی پی ۱۰ می‌رسیم. البته مشتریانی که قصد خرید این گوشی را داشته باشند، احتمالا باید مبلغ بیشتری از آنچه اشاره شد پرداخت کنند. بر اساس برخی گزارش‌ها، زمان عرضه‌ی این دو محصول به بازار ۲۴ مارس (۴ فروردین ۹۶) اعلام شده است. بدین ترتیب ظاهرا حدود دو هفته تا عرضه‌ی رسمی این دو گوشی‌ هوشمند باقی مانده است.

گوشی هوشمند هواوی پی ۱۰ ابتدا در دو مدل در کشور چین عرضه خواهد شد؛ مدل ۶۴ گیگابایتی و مدل ۱۲۸ گیگابایتی. هر دو مدل یادشده از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. این گوشی‌ هوشمند به نمایشگری ۵.۱ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده و پردازنده‌ی آن کرین ۹۶۰ است. محصول مذکور از دوربین دوگانه‌ی پشتی بهره می‌برد که هواوی آن را با همکاری لایکا تولید کرده است. ترکیب این دو سنسور باعث می‌شود تجربه‌ی عکاسی با گوشی‌ بهبود یابد و کاربران بتوانند تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کنند. یکی از سنسورهای دوربین دوگانه‌ی پی ۱۰ از نوع تک‌رنگ و ۲۰ مگاپیکسلی است و سنسور دیگر از نوع RGB و ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، گوشی یادشده از یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و سیستم‌عامل پیش‌فرض آن اندروید ۷.۰ نوقا است که البته رابط کاربری انحصاری هواوی موسوم به EMUI 5.1 روی آن اعمال شده است. این رابط کاربری یک سری قابلیت‌های اضافه نسبت به اندروید خام در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هنوز دقیقا مشخص نیست که هواوی پی ۱۰ در چه رنگ‌هایی در چین عرضه خواهد شد؛ بنابراین احتمال دارد تمام رنگ‌های معرفی‌شده برای این محصول در دسترس کاربران چینی قرار بگیرند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات