اکسپریا XA1 روز ۲۱ فروردین در اروپا عرضه می‌شود

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌ سونی اکسپریا XA1 در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین ۹۶) در اروپا عرضه خواهد شد. این محصول با قیمتی کمتر از آنچه انتظار می‌رود به‌ فروش خواهد رسید.
تبلیغات

ماه گذشته سونی در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلون از گوشی‌ هوشمند اکسپریا XA1 رونمایی و اعلام کرد که گوشی یادشده ۲۶ آوریل و با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود برادر بزرگ‌تر این دستگاه با نام اکسپریا XA1 اولترا در تابستان سال جاری با قیمتی بیشتر از مدل معمولی به بازار عرضه خواهد شد.

در هر حال به نظر می‌رسد خرده‌فروشان اروپایی می‌توانند خیلی زودتر از زمان تعیین‌شده توسط سونی، محصول جدید این شرکت را به فروش برسانند. یکی از خرده‌فروشان انگلیسی به نام Clove به‌تازگی این موضوع را تأیید کرده است که گوشی هوشمند میان‌رده‌ی اندروید سونی (اکسپریا XA1) از تاریخ ۱۰ آوریل عرضه خواهد شد؛ بنابراین محصول مورد بحث حدودا دو هفته زودتر از زمان تعیین‌شده توسط شرکت سونی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

Clove در حال حاضر امکان پیش‌خرید گوشی هوشمند اکسپریا XA1 را با قیمت ۲۸۰ دلار فراهم کرده است. این محصول در چهار رنگ مشکی، طلایی، صورتی و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

گوشی هوشمند یادشده به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا را اجرا می‌کند و از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ساخت مدیاتک بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان به حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی آن اشاره کرد. البته این دستگاه از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی هم پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل به‌راحتی می‌توان حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را افزایش داد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکسپریا XA1 سونی دوربین پشتی ۲۳ مگاپیکسلی این محصول است. این دوربین از سنسور Exmor RS سونی بهره می‌برد. اگرچه گوشی هوشمند نامبرده یک دستگاه میان‌رده به‌حساب می‌آید، اما دوربین جلویی در نظر گرفته‌شده برای آن ۸ مگاپیکسلی است. صفحه‌نمایش این دستگاه ۵ اینچی است و رزولوشن ۷۲۰p ارائه می‌دهد.

مدل بزرگ‌تر این محصول از صفحه‌نمایشی ۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره خواهد برد و دوربین جلویی آن ۱۶ مگاپیکسلی اعلام شده است. گوشی‌ اکسپریا XA1 اولترا مجهز به همان پردازنده‌ی ساخت مدیاتک اکسپریا XA1 معمولی خواهد بود ولی از ۴ گیگابایت رم بهره خواهد برد. با توجه به بهبود مشخصات فنی مدل اولترا نسبت به مدل معمولی این گوشی، انتظار می‌رود قیمت آن کمی بیشتر تعیین شود. البته باید اشاره کنیم تا به این لحظه هنوز مشخص نیست آیا اکسپریا XA1 اولترا نیز در اروپا عرضه خواهد شد یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات