اولین پرچمدار اولد سونی احتمالا به طور محدود تولید خواهد شد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارشی جدید، گفته می‌شود سونی اولین گوشی‌هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش اولد خود را در تعداد محدودی تولید خواهد کرد.
تبلیغات

اوایل سال جاری، گزارشی از ژاپن منتشر شد که اعلام می‌کرد سونی موبایل احتمالا قصد دارد اولین گوشی‌هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش اولد خود را در سال ۲۰۱۸ عرضه کند. در این گزارش پیش‌بینی شده که گوشی اولد سونی نسل بعدی گوشی‌هوشمند اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم خواهد بود. در هرحال، باید دید که این شرکت چه تلاش‌هایی برای حضور در بازارهای کلیدی از جمله آمریکا و هند خواهد داشت و چگونه با شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند رقابت خواهد کرد؛ همانطور که می‌دانیم هم اکنون بسیاری از کمپانی‌های چینی محصولات خود را در ژاپن نیز عرضه کرده‌اند و بازار این کشور نیز رقابتی شده است. حال گزارش جدیدی منتشر شده که اعلام می‌کند سونی احتمالا قصد دارد اولین گوشی‌هوشمند مجهز به نمایشگر اولد خود را تولید کند. بر اساس گزارش یاد شده گفته می‌شود سونی تعداد محدودی گوشی با نمایشگر اولد عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی به‌جای استفاده از پنل‌های ال‌سی‌دی از پنل‌های ال‌ای‌دی در تولید گوشی‌های هوشمند خود بهره گرفته‌اند و اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند، به‌نظر می‌رسد سونی هم مسیری شبیه به کمپانی‌های دیگر را در این زمینه در پیش گرفته و قصد دارد یکی از پرچمداران سال ۲۰۱۸ خود را با نمایشگر اولد به بازار عرضه کند. در هر حال با گذشت زمان می‌بینیم که شرکت‌های بیشتری به استفاده از صفحه‌نمایش‌های اولد روی می‌آورند. بنابراین با افزایش تقاضا برای این نوع گوشی‌ها، سونی احتمالا با مشکلاتی در تولید انبوه صفحه‌نمایش‌های اولد مواجه خواهد شد. سونی همچنان در حال از دست دادن سهم خود در بازارهای مهم سراسر جهان است و علاوه بر این، رقابت سنگین تولیدکنندگان چینی، سونی‌موبایل را هم تحت تاثیر قرار داده است. اکنون زمانی رسیده که محبوبیت کمپانی‌های چینی سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در کشور ژاپن در حال افزایش است و این نکته را هم نباید فراموش کرد که اکثر این نوع شرکت‌ها محصولاتی با قابلیت‌ها و امکانات قابل توجه را با قیمتی بسیار خوب ارائه می‌کنند. با توجه به آنچه گفته شد، احتمالا سونی‌موبایل برای کم کردن ریسک فعالیت‌های آینده‌اش، اولین گوشی‌هوشمند مجهز به نمایشگر اولد خود را در تعداد محدود تولید و احتمالا آن را فقط در کشور ژاپن عرضه خواهد کرد. این اقدام در واقع بخشی از تلاش‌های این شرکت برای امن نگه‌داشتن جایگاهش در بازار گوشی‌های رده‌بالا تلقی می‌شود.

جدیدتری گوشی‌هوشمند پرچمدار سونی‌موبایل یعنی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلونا رسما معرفی شد. این محصول از یک نمایشگر آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی تریلیومینوس به ابعاد ۵.۴۶ اینچ بهره می‌برد. رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی نیز ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است که باعث شده تراکم پیکسلی آن به رقم بسیار جالب توجه ۸۰۷ پیکسل بر هر اینچ برسد. این گوشی به‌خوبی نشان می‌دهد که در زمان حاضر تکنولوژی ال‌سی‌دی در اوج خود چه قابلیت‌هایی می‌تواند ارائه دهد؛ به همین جهت منطقی است که سونی از نمایشگر‌های جدیدتر ال‌ای‌دی در تولید پرچمداران آینده‌ی خود استفاده کند. با این وجود هنوز مشخص نیست که سونی دقیقا چه زمانی این ایده را عملی خواهد کرد. همچنین نمی‌دانیم که آیا پس از استفاده از نمایشگرهای ال‌ای‌دی، وضع کنونی سونی موبایل بهبود خواهد یافت یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات