در گوشی های هوشمند جدید با برند نوکیا خبری از لنز کارل زایس نخواهد بود

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حساب کاربری نوکیا در توییتر اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند جدید با برند این کمپانی از لنزهای کارل زایس بی‌بهره خواهند بود.
تبلیغات

یکی از مورد انتظارترین مراسمی که در کنگره‌ی موبایل بارسلونا برگزار شد، کنفرانس مربوط به رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا بود که مبتنی بر سیستم عامل اندروید راهی بازار شدند. بازگشت گوشی‌های هوشمند نوکیا به این دلیل مورد استقبال قرار گرفت که حس نوستالژی را در بسیاری از تعقیب‌کنندگان دنیای فناوری برانگیخت. نوکیا پیش از انقلاب گوشی‌های هوشمند بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی در بازار بود و سلطه‌ی این کمپانی در این حوزه بسیار گسترده بود.

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت برای ورود دیرهنگام به بازار گوشی‌های هوشمند اقدام به تصاحب بخش تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا گرفت، اما شرایط آن‌چنان که باید به نفع مایکروسافت نبود و محصولات کمپانی ردموندی در قالب برند نوکیا و مبتنی بر ویندوزفون، آن‌چنان که باید مورد استقبال بازار قرار نگرفت. پس از پایان مهلت ذکرشده در قرارداد، کمپانی فنلاندی HMD Global امتیاز استفاده از برند نوکیا را در اختیار گرفت تا اینکه در هفته‌های اخیر شاهد رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا بودیم. به قطع یقین نباید انتظار داشت این گوشی‌های هوشمند از ویژگی‌هایی بهره ببرند که در گذشته، گوشی‌های هوشمند نوکیا با آن شناخته می‌شدند. نوکیا موبایل با انتشار توییتی این موضوع را تصدیق کرده است و از این‌رو نباید شاهد استفاده از لنزهای کارل زایس در گوشی‌های هوشمند این کمپانی باشیم.

کنار گذاشتن استفاده از لنز‌های کارل زایس به معنای عدم به‌کارگیری فناوری PureView در دوربین‌های جدید نوکیا است. البته دلیل خداحافظی با PureView را باید قراردادی خواند که بین HMD و مایکروسافت منعقد شده است. ردموندی‌ها در قرارداد مورد نظر که با اعطای امتیاز برند نوکیا همراه شده، تکنولوژی PureView را برای خود نگه‌داشته‌اند.

هرچند عرضه‌ی گوشی هوشمندی با برند نوکیا و بهره‌گیری از سنسور ۴۱ مگاپیکسلی در کنار قابلیت PureView کمی دور از ذهن است، اما نباید به این نتیجه رسید که دیگر نباید منتظر گوشی‌هایی با برند نوکیا و مجهز به دوربین‌های فوق‌العاده باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات