گوگل گوشی اقتصادی با برندی غیر از پیکسل می‌سازد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه گوگل در حال ساخت یک گوشی‌ هوشمند اقتصادی است. البته این محصول با برند پیکسل معرفی نخواهد شد.
تبلیغات

در ماه ژانویه شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل در حال کار روی مدل اقتصادی گوشی‌ هوشمند پیکسل است، اما هفته‌ی گذشته در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلون، ریک اوسترلو، معاون ارشد گوگل این شایعه را تکذیب کرد. حال مجددا این خبر بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گفته‌ی اوسترلو، گوشی هوشمند پیکسل ۲ همچنان یک دستگاه رده‌بالا خواهد بود و گوگل در سری پیکسل خود گوشی اقتصادی تولید نخواهد کرد. حال خبری منتشر شده مبنی بر اینکه گوگل در حال ساخت یک گوشی هوشمند اقتصادی است و این پروژه توسط تیم سازنده‌ی گوشی‌های پیکسل انجام می‌شود. اما با توجه به سخنان اوسترلو، به نظر می‌رسد گوشی اقتصادی گوگل با برند پیکسل عرضه نخواهد شد و شاید این محصول با سیستم‌عامل اندروید وان و برای بازارهای در حال توسعه در نظر گرفته شده باشد.

اینکه دقیقا کدام خبر را باور کنیم کمی سخت است. شایعه‌ی جدید منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه ظاهرا گوگل قصد دارد مجددا پروژه‌ی اندروید وان را فعال کند و با ساخت سخت‌افزار مخصوص به خود، از ویژگی‌های این پلتفرم بهره ببرد. علاوه بر این گوگل می‌خواهد برند پیکسل را به‌عنوان یک برند باکیفیت و رده‌بالا حفظ کند؛ چراکه تقریبا تمامی دستگاه‌های تولیدشده با این برند، از جمله کروم‌بوک پیکسل، تبلت پیکسل‌سی و گوشی‌های هوشمند پیکسل، همه محصولاتی باکیفیت و بالا رده هستند.

نکته‌ای که هنوز نمی‌دانیم، توانایی گوگل در ساخت دستگاه‌های مختلف در همه‌ی ابعاد است. گوگل تا‌کنون توجه زیادی به کروم‌بوک پیکسل و پیکسل‌سی نداشته، چراکه بازار هدف این محصولات چندان بزرگ نیست؛ اما گوشی‌های هوشمند پیکسل همواره در اولویت‌ این شرکت بوده و به دلیل تقاضای بالا، عرضه‌ی آن بارها با تأخیر مواجه شده است. یک گوشی اقتصادی گوگلی می‌تواند تقاضا را برای محصولات این شرکت بیشتر کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا گوگل واقعا در حال کار روی چنین دستگاهی است یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات