Nikkei: آیفون 8 با نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED همراه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدید Nikkei حکایت از این دارد که آیفون 8 اپل از یک نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED و دو نسخه‌ی دیگر از نمایشگر ال‌سی‌دی استفاده خواهند کرد.
تبلیغات

گزارش جدید نیکِی حکایت از این دارد که اپل در سال ۲۰۱۷ سه گوشی هوشمند آیفون راهی بازار خواهد کرد که آیفون ۸ با بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED و دو نسخه‌ی دیگر با استفاده از نمایشگر ال‌سی‌دی راهی بازار خواهند شد.

عرضه‌ی سه نسخه‌ آیفون در سال جاری میلادی را باید از جمله‌ی اخباری خواند که طی هفته‌های اخیر بارها شنیده‌ایم، اما تفاوت آن با دفعات قبل، تصدیق عرضه‌ی آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی است. نیکِی پیش از این با انتشار گزارشی مدعی شده بود که آیفون ۸ با نمایشگر ۵ اینچی OLED راهی بازار خواهد شد.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی در رابطه با عرضه‌ی سه نسخه آیفون توسط اپل منتشر شده که اغلب آن‌ها آیفون ۸ را مجهز به نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED توصیف کرده‌اند. اما نیکِی در گزارش جدید خود به این نتیجه رسیده است که آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی همراه خواهد شد، حال آنکه در گزارش‌های پیشین به این نکته اشاره شده بود که آیفون ۸ با نمایشگر ۵ اینچی همراه خواهد شد.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر برجسته‌ی موسسه‌ی تحلیلی KGI چندی پیش گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن، آیفون ۸ از وجود یک نمایشگر ۵.۸ اینچی بهره خواهد برد. البته وی به این نکته اشاره کرده است که تنها ۵.۱۵ اینچ از این نمایشگر متعلق به فضای نمایشی خواهد بود و مساحت باقی‌مانده برای نمایش کلید‌های مجازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کو همچنین به این نکته اشاره کرده است که ابعاد این گوشی هوشمند همچون نسخه ۴.۷ اینچی آیفون خواهد بود.

انتظار می‌رود اپل در نسل جدید آیفون خود که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی هوشمند راهی بازار می‌شود، کلید فیزیکی را از پنل جلو حذف کند و بدون افزایش سایز گوشی هوشمند، نمایشگر بزرگ‌تری مورد استفاده قرار دهد. با توجه به استفاده از نمایشگر بزرگ در بدنه‌ای که سایز آن تغییر پیدا نمی‌کند، حاشیه‌های طرفین کاهش پیدا نمی‌کنند و در حاشیه‌ی بالایی شاهد فضای باریکی برای قرار گرفتن ماژول‌هایی نظیر دوربین سلفی خواهیم بود.

با وجود حذف کلید فیزیکی که منجر به حذف سنسور اثر انگشت از پنل جلو می‌شود، شایعاتی منتشر شده است که حکایت از به‌کارگیری فناوری‌های دیگری نظیر سنسور عنبیه، شناسایی چهره یا فناوری مافوق صوت دارند، حال آنکه اپل پتنتی ثبت کرده است که نشان از ترکیب سنسور اثر انگشت با نمایشگر دارد.

نظر شما در مورد آیفون ۸ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات