اوپو فایند 9 در مدل های بالا رده و میان رده عرضه می‌شود

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اوپو قصد دارد گوشی هوشمند اوپو فایند 9 را در دو مدل میان‌رده با تراشه اسنپدراگون 653 و بالارده با تراشه اسنپدراگون 835 عرضه کند.
تبلیغات

اوپو فایند 9، نام گوشی هوشمندی است که از دو سال پیش در فضای مجازی از آن اخبار و تصاویر زیادی منتشر می‌شود، اما هنوز رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته است. تقریبا دو هفته قبل، تصاویر رندری از این محصول منتشر شد و در آن گوشی هوشمندی مشاهده می‌شد که از نسبت نمایشگر به بدنه بالایی برخوردار است و خبری از دکمه هوم نیست.

حال گزارش‌های جدیدی از اوپو فایند 9 منتشر شده است که در آن به مشخصات سخت‌افزاری جدید این گوشی هوشمند اشاره می‌کند. جالب است بدانید از آوریل ۲۰۱۵ شاهد انتشار اخبار و تصاویری از تلفن هوشمند اوپو فایند 9 هستیم، اما این دستگاه هنوز معرفی نشده است. با این حساب ممکن است که اطلاعات جدید نیز مانند اطلاعات قبلی صحت نداشته باشند.

در هر صورت، طبق آنچه در اخبار جدید آمده است، انتظار می‌رود که اوپو فایند 9 در دو مدل با مشخصات سخت‌افزاری متفاوت عرضه شود. مدل اول که قیمت کمتری خواهد داشت، از تراشه اسنپدراگون 635 بهره می‌برد و مدل دوم که پرچم‌دار محسوب می‌شود، قرار است مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 باشد.

با در نظر گرفتن اینکه سامسونگ در حال حاضر تمام تراشه‌های اسنپدراگون 835 موجود را برای گلکسی اس 8 در اختیار گرفته است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم مدل بالارده اوپو فایند 9 تا ماه‌های آوریل یا می به بازار عرضه نشود. گویا قرار است در مدل‌های جدید اوپو از حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی استفاده شود.

ظاهرا اوپو فایند 9 قرار است از نظر طراحی ظاهری شباهت بسیاری به نوبیا زد 11 داشته باشد که سال گذشته توانست با نسبت بالای نمایشگر به بدنه و لبه‌های بدون حاشیه نظرات زیادی به خود جلب کند. گویا اوپو قصد دارد در تلفن هوشمند جدید خود پا را فراتر بگذارد و از تکنولوژی جدیدتری در طراحی تلفن هوشمند بدون حاشیه خود استفاده کند.

از دیگر مشخصاتی که در مورد اوپو فایند 9 منتشر شده است، می‌‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی این محصول اشاره کرد که از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد. در پشت این تلفن هوشمند قرار است از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی و در جلو از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شود. یک باتری با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز وجود دارد، البته تراشه‌هایی مدرن که در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند، اوپو فایند 9 را برای مدت زیادی بدون نیاز به شارژ مجدد روشن نگه می‌دارند.

گفته می‌شود اوپو فایند با قیمت ۵۸۱ دلار روانه بازار خواهد شد که البته برای بازار چین کمی گران است. از طرفی ممکن است قیمت ذکرشده برای مدل بالارده اوپو فایند 9 در نظر گرفته شده باشد و مدل میان‌رده آن با قیمت کمتری روانه بازار شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات