ال‌ جی جی 6 به نمایشگر ۵.۷ اینچی با نسبت ۱۸:۹ مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعات جدید حاکی از آن هستند که گوشی LG G6 به نمایشگر ۵.۷ اینچی با نسبت عجیب ۱۸ به ۹ مجهز خواهد شد.
تبلیغات

در حالی که نسبت تصویر نمایشگرهای امروزی از استانداردهای ساده و مرسوم چون ۱۶ به ۹، ۴ به ۳ یا ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برند، شاهد نسبت‌های غیرمعمول دیگری چون ۲۱ به ۹ و ۳ به ۲ در مانیتورهای جدید هستیم. کمپانی ال‌جی سازنده‌ی چنین مانیتورهایی است و حالا LG Display به‌عنوان زیرمجموعه‌ی این غول کره‌ای قصد دارد نمایشگری با نسبت جدید ۱۸ به ۹ معرفی کند. احتمال زیادی وجود دارد که این نمایشگر روی گوشی جی 6 ال‌جی استفاده شود.

با نسبت ۱۸ به ۹ در حالت افقی، عرض تصویر دو برابر طول آن خواهد بود. با اینکه نسبت‌های عریضی چون ۱۶ به ۹ وجود دارند، امیدواریم نسبت‌هایی چون ۲۱ به ۹ در فرم‌فکتورهای کوچک مانند صفحه نمایش گوشی‌های موبایل دیده نشود.

نمایشگر ۵.۷ اینچی و عجیب ال‌جی قرار است دارای رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باشد که کمی بیشتر از رزولوشن کواد اچ‌دی یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰  پیکسل است. گفته می‌شود ال‌جی از عنوان +QHD برای این میزان رزولوشن استفاده خواهد کرد. البته مشکل دیگری که وجود دارد، این است که عبارت +QHD برای رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ کاربرد دارد. البته هنوز هیچ گوشی موبایلی به این رزولوشن نرسیده است.

به جز دو نسبت گفته‌شده، ال‌جی دیسپلی پنل جدیدی نیز تولید خواهد کرد که به لطف فناوری in-TOUCH این کمپانی، شاهد یکپارچه‌سازی پنل لمسی و نمایشگر خواهیم بود. این صفحه نمایش باعث می‌شود بتوان محصولاتی باریک و سبک تولید کرد. در این نمایشگر حاشیه‌های اطراف ۰.۲ و ۰.۵۴ میلی‌متر خواهد بود. همچنین گفته می‌شود میزان روشنایی نمایشگر جدید نسبت به QHD LCD تا ۱۰ درصد بهبود خواهد یافت و میزان مصرف آن نیز تا ۳۰ درصد کمتر است.

ال‌جی دیسپلی مشخصا به نام گوشی جی 6 اشاره نکرده است و تنها گفته که این نمایشگر روی گوشی آتی ال‌جی الکترونیکس به کار گرفته خواهد شد. هنوز تا زمان معرفی پرچم‌دار بعدی ال‌جی فرصت باقی است و باید منتظر شگفتی‌های جدید این غول کره‌ای باشیم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید ال جی به صفحه‌ی ال جی جی 6مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات