ال جی وی 20 از DxOMark امتیاز ۸۵ کسب کرد

شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آزمایشگاه DxOMark پس از بررسی دوربین پشت ال جی وی 20 به عکس‌برداری این دوربین امتیاز ۸۶ و به فیلم‌برداری آن امتیاز ۸۲ داده است.
تبلیغات

وی 20، نام جدیدترین تلفن هوشمند با مشخصات سخت‌افزاری بالارده کمپانی کره‌ای ال‌جی است که در حال حاضر مدتی از معرفی و عرضه آن به بازار می‌گذرد. این تلفن هوشمند برخلاف ال‌جی جی 5 از طراحی ماژولار بهره نمی‌برد و اولین محصول مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا محسوب می‌شود که توسط ال‌جی به  بازار عرضه شده است.

در کنار سخت‌افزار قدرتمند، شاهد امکانات و ویژگی‌های زیادی در ال‌جی وی 20 هستیم که برای مثال می‌توان به طراحی زیبا و مقاومت این تلفن هوشمند در برابر ضربات اشاره کرد. همین امر باعث شده است در زمان عرضه این گوشی در ایالات‌ متحده آمریکا شاهد فروش ۲۰۰ هزار دستگاه وی 20 در طول ۱۰ روز پس از عرضه باشیم.

البته به نظر می‌رسد دوربین ال‌جی وی 20 را نیز باید از جمله قابلیت‌های بی‌نظیر آن محسوب کرد، زیرا این تلفن هوشمند به‌تازگی توسط DxOMobile مورد بررسی قرار گرفت و توانست امتیاز مجموع ۸۵ کسب کند که در نوع خود، امتیاز بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

الجی وی 20

نکته‌ای که در مورد این امتیاز وجود دارد، این است که محصول جدید ال‌جی توانست از پرچم‌دار دیگر این کمپانی یعنی ال‌جی جی 5 در بررسی‌های DxOMark بهتر ظاهر شود و با کسب یک امتیاز بیشتر، بالاتر از جی 5 در رده‌بندی این آزمایشگاه قرار بگیرد.

آزمایشگاه DxOMark به عکس‌برداری امتیاز ۸۶ و به فیلم‌برداری امتیاز ۸۲ داده است. DxOMark توضیح داد که امتیاز بالای عکس‌برداری به این علت است که دوربین به‌کاررفته در ال‌جی وی 20 می‌تواند تصاویری با جزئیات فراوان در محیطی با نور زیاد تهیه کند. در محیط‌هایی با نور کم نیز شاهد تصاویری با نویز بسیار کم هستیم. سوژه‌ها به‌خوبی در تصاویر نمایان هستند و شاهد تار شدن تصویر نیستیم.

از طرف دیگر، فوکوس خودکار سریع و دقیق کار می‌کند که در نهایت باعث می‌شود تصاویر در نور روشن دارای رنگ‌های زیبا و زنده باشند. بخش فیلم‌برداری توانسته است امتیاز ۸۲ کسب کند؛ اما آزمایشگاه DxOMark در مورد آن گفت که سوژه‌ها به‌خوبی به نمایش درمی‌آیند، میزان نویز نیز بسیار کم است و جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شوند.

در کنار اشاره به نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز توسط DxOMark بیان شده‌اند. این آزمایشگاه معتقد است دوربین ال‌جی وی 20 در صحنه‌هایی که دارای کنتراست بالا هستند با افت کیفیت مواجه می‌شود. در صحنه‌هایی که روشنایی محیط زیاد باشد، گاهی تصاویر یا ویدیوهای ثبت‌شده دارای کیفیت مطلوب نیستند. بعضی مواقع نیز فوکوس‌ها نامنظم هستند.

علاوه بر این مشکلات، DxOMark اعلام کرد وقتی در محیط باز عکس‌برداری می‌کنید، گاهی اوقات با رنگ صورتی خفیفی در تصویر مواجه می‌شوید. برای ویدیو نیز گاهی اوقات تار بودن تصویر، فوکوس خودکار کند و نوسانات در فوکوس خودکار مشاهده شده است.

الجی وی 20
الجی وی 20
الجی وی 20
الجی وی 20
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات