ال جی باتری گلکسی نوت 8 را می‌سازد

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از این هستند که سامسونگ پس از فاجعه‌ی گلکسی نوت 7، تولید باتری گوشی‌های هوشمند خود را به ال‌جی خواهد سپرد.
تبلیغات

در ابتدا چنین تصور می‌شد که علت آتش گرفتن واحدهای اولیه‌ی گلکسی نوت ۷، باتری‌های معیوبی بود که توسط واحد Samsung SDI کمپانی سامسونگ تولید شده‌ بودند، اما بعدها مشخص شد این‌گونه نبوده است؛ چرا که گوشی‌های نوت ۷ مجهز به باتری‌های تولید‌شده توسط تأمین‌کننده‌ای دیگر نیز، همانند نمونه‌های اولیه، دچار آتش‌‌سوزی شدند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ، روند سفارش باتری‌ گوشی‌های هوشمند خود به تأمین‌کننده‌ی پیشین را متوقف کرده است و احتمالا تولید باتری را به کمپانی رقیب خود خواهد سپرد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط منابع کره‌ای؛ کمپانی سامسونگ در اندیشه‌ی برون‌سپاری پروژه‌ی تولید باتری برای گوشی‌های هوشمند خود به شرکت LG Chem‌ است؛ احتمالا این روند از سال آینده و با تولید باتری برای گلکسی نوت ۸ آغاز خواهد شد. گفته می‌شود سامسونگ پس از مشکلات به‌ وجود‌آمده برای گلکسی نوت ۷، مذاکرات خود را برای یافتن تأمین‌کننده‌ی باتری جدید آغاز کرده است. شایعاتی مبنی بر مذاکره‌ی این کمپانی با شرکت چینی ATL‌ نیز مطرح شده است؛ شرکتی که تأمین‌کننده‌ی دوم باتری‌های گلکسی نوت ۷ بود. همچنین گفته می‌شود سامسونگ در حال مذاکره با LG Chem، واحد سازنده‌ی باتری کمپانی کره‌ای ال‌جی است. 

یکی از منابع فعال در این حوزه می‌گوید:

مذاکره هنوز پایان نیافته است؛ اما احتمال آنکه این دو کمپانی قراردادی را به امضا برسانند، بسیار زیاد است.

با توجه به آنکه طراحی، تست و تولید باتری، فرایند زمان‌بری است؛ گزارش اخیر حکایت از آن دارد که LG Chem تأمین باتری برای گوشی‌‌های هوشمند سامسونگ را با گلکسی نوت ۸ آغاز خواهد کرد؛ فبلتی که سال‌ آینده عرضه خواهد شد. سامسونگ به‌ندرت تولید قطعات مورد نیاز محصولات خود را به ال‌جی سپرده‌ است؛ اما گفته می‌شود این کمپانی پس از فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷، درصدد افزایش تعداد تأمین‌کننده‌های خود است. برخی بر این باورند که سامسونگ تولید پنل‌های LCD مورد نیاز برای تلویزیون‌های خود را نیز به LG Display سپرده است؛ چرا که شارپ پیش از این اعلام کرده بود دیگر پنل‌های LCD مورد نیاز سامسونگ را تأمین نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات