گزارش IDC در سه‌‌ماهه سوم ۲۰۱۴: شیائومی به سومین تولیدکننده تلفن در دنیا تبدیل شده است

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که امروز توسط IDC منتشر شده، تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ۳۲۷.۶ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند به بازار عرضه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ شاهد رشدی ۲۵.۲ درصدی است. اما نکته‌ی جالب توجه این گزارش، ایستادن شیائومی بر جایگاه سوم در رتبه‌بندی تعداد تلفن‌های‌هوشمند عرضه شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که گفتیم میزان عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۲۵.۲ درصد رشد کرده است. بازار جهانی تلفن‌های‌هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد عرضه‌ی ۲۶۱.۷ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند بود. ضمنا آمار عرضه‌‌ی گوشی‌ها نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری نیز افزایشی ۸.۷ درصدی به خود دیده است، چراکه فصل پیش ۳۰۱.۳ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند روانه‌ی بازار شد.

افزایش عرضه‌ی جهانی تلفن‌های‌هوشمند را باید به فال نیک گرفت، چراکه در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی نشان از روند رو به افول عرضه‌ی فروش تلفن‌های‌هوشمند در بازار جهانی داشت. نکته‌ی جالب توجه در گزارش IDC، ورود شیائومی به جمع ۵ تولید‌کننده‌ی برتر دنیا است. این کمپانی چینی هم‌اکنون با عرضه‌ی ۱۷.۳ میلیون دستگاه گوشی، در جایگاه سوم تولید‌کنندگان تلفن‌های‌هوشمند قرار دارد. شیائومی هنوز وارد بازار جهانی نشده و محصولات این کمپانی در کشورهای چین و هند به فروش می‌رسد. این کمپانی در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۱۱.۳ درصدی را به خود دیده است. یکی از برگ‌های برنده‌ی شیائومی، Mi4 است.

 نیل ماوستون، مدیر موسسه‌ی آماری Strategy Analytics، با توجه به محبوبیت تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی شیائومی در بازار چین، هدف بعدی این کمپانی را برای ادامه رشد، ورود به بازار جهانی خوانده است. وی پیش‌بینی کرده که شیائومی در مرحله‌ی بعد وارد بازار اروپا و آسیا خواهد شد که این حرکت منجر به توجه بیشتر به برند‌های چینی در کنار درگرفتن نزاع‌های پتنتی خواهد شد.

اما سامسونگ علی‌رغم کاهش در میزان فروش تلفن‌های‌هوشمند خود همچنان با عرضه‌ی ۷۸.۳ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند در صدر جدول قرار دارد. این کمپانی کره‌ای در مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی موفق به فروش ۸۵ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند شده بود. رتبه‌‌ی دوم متعلق به میراث‌داران استیوجابز است که قوی‌ترین فصل سوم خود را با فروش ۳۹.۳ میلیون دستگاه آیفون پشت سر نهادند. این کمپانی در هفته‌ی اول موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس شد. 

 

رتبه‌ی چهارم و پنجم در اختیار ال‌جی و لنوو قرار گرفته است که به ترتیب موفق به فروش ۱۶.۸ و ۱۶.۹ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند شده‌اند. هر دو کمپانی به‌واسطه‌ی فروش محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ی خود آمار خوبی را از نظر فروش تلفن‌هوشمند کسب کرده‌اند. با توجه به عرضه‌ی اندروید آبنبات چوبی باید به انتظار سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری نشسته و در انتظار تغییرات در این رده‌بندی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات