با قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین تلفن اکسپریا Z3 سونی آشنا شوید

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در مقاله‌ی پیش‌رو سعی داریم تا نگاهی اجمالی به اپلیکیشن دوربین گوشی هوشمند اکسپریا زد 3 سونی بیاندازیم و ببینیم چه امکاناتی آن را از دیگر گوشی‌های هوشمند مجزا می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپلیکیشن دوربین سونی، بدون شک یکی از کامل‌ترین و متنوع‌ترین امکانات عکس‌برداری و فیلم‌برداری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این خصوصیت‌های بارز، باعث شده است تا دوربین گوشی‌های اکسپریا از نظر نرم‌افزاری، یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرند. اپلیکیشن دوربین اکسپریا سونی در گوشی پرچمدار زد 3، به طور پیش فرض ۱۵ قابلیت با تنظیمات متنوع در اختیار کاربر قرار می‌دهد و علاوه بر آن‌ها، قسمتی برای دانلود قابلیت‌های دیگر به سادگی در دسترس است که یا توسط سونی توسعه داده می‌شود یا شرکت‌ها و برنامه‌نویسان آزاد، پس از تایید سونی می‌توانند ویژگی‌های جدید دیگری را به دوربین اضافه کنند. در این مقاله به چند قابلیت جالب اپلیکیشن دوربین اکسپریا زد 3 سونی اشاره خواهیم داشت.

Manual

شاید برای شما سوال شده باشد که چرا قابلیت عکس‌برداری دستی را می‌خواهیم توضیح دهیم؟ قسمت Manual در اپلیکیشن دوربین سونی، یکی از کاربردی‌ترین و متنوع‌ترین تنظیمات برای تهیه تصاویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که حتی در مقابل امکانات دوربین‌های دیگر گوشی‌های پرچم‌دار، حرف‌های زیادی برای گفتن باقی می‌گذارد. 

Scene Selection یا انتخاب صحنه، درست نقطه‌ی قوت حالت دستی است. در این بخش، کاربر به ۱۷ حالت صحنه دسترسی دارد. حالاتی مانند Soft Skin برای روتوش خودکار و آنی چهره در عکس، Anti Motion Blur برای کاهش به هم ریختگی تصویر در حال حرکت و High Sensitivity برای تنظیم دوربین بر روی بالاترین میزان حساسیت ایزو، تنها چند مورد مهم در بین این ۱۷ حالت مختلف عکاسی هستند. عیب بزرگی که می‌توان به دوربین سونی در رابطه با این بخش گرفت، فعال نبودن آن در رزولوشن بالای ۸ مگاپیکسل است.

Manual

Sound Photo

گاهی اوقات در زمان تهیه‌ی عکس، دوست دارید تا صدای آن محیط هم در تصویر تهیه شده قرار بگیرد. قابلیت Sound photo این نیاز شما را برآورده می‌کند و با تنظیم دوربین بر روی این قابلیت، می‌توانید عکسی حاوی صدا از مکان‌های دلخواه تهیه کنید.

Face in

قابلیت Face in می‌تواند کاربردهای جالبی برای تهیه‌ی ویدیوهای گزارشی و مستند داشته باشد. این قابلیت امکان استفاده از هر دو دوربین گوشی را به طور همزمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا توانایی ضبط ویدیو یا تهیه‌ی عکس به این شکل را خواهد داشت. به نظر کاربرد این قابلیت در بخش فیلم‌برداری می‌تواند بسیار جالب باشد و در ضبط ویدیوهای مستند و حتی تفریحی، نتایج جالب توجهی را رقم زند. در بخش تنظیمات این قابلیت، چهار حالت مختلف وجود دارد که می‌توان از همه‌ی آن‌ها برای عکس برداری و ضبط ویدیو بهره برد.

face-in

Live on Youtube

کنفرانسی پیش رو دارید و به دنبال راهی برای پوشش زنده‌ی مراسم هستید؟ ابزار Live on Youtube کار شما را بسیار راحت می‌کند و به دور از هر ابزار خاص دیگر، فقط با داشتن یک اینترنت پر سرعت، می‌توانید با کیفیتی مناسب، اقدام به فیلم‌برداری کرده و آن را به طور زنده در کانال یوتوب خود پخش کنید.

Social Live

کاربرد این قابلیت بسیار شبیه به Live on Youtube است با این تفاوت که این‌بار شما می‌توانید ویدیوی زنده‌ی خود را در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک منتشر کنید.

Facebook-FIX

Info-eye

با info-eye در مورد همه چیز اطلاعات کسب کنید. از نوشته‌، بازی و هر شئ دیگری گرفته تا مکان‌های تاریخی، ساختمان‌ها و مکان‌های دیگری که در موردشان نمی‌دانید! پس از تنظیم دوربین بر روی این قابلیت، از محل یا شئ مورد نظر تصویری تهیه کنید و بگذارید تا برنامه به طور خودکار اطلاعات مورد نیازتان را به نمایش در بیاورد. اتصال اینترنت برای استفاده از این قابلیت ضروری است.

infoeye-fix

Background Defocus

شاید بشود به صورت معمول تصاویر فوکوس شده‌‌ای را تهیه کرد، اما مطمئنا استفاده از قابلیت Background Defocus می‌تواند دست شما را برای این کار بسیار باز کند. این قابلیت در گوشی‌های دیگر نیز وجود دارد، اما سونی در اپلیکیشن دوربین خود پا را فراتر گذاشته و اجازه می‌دهد تا کاربر شدت فوکوس و حتی نوع آن را بعد از تهیه‌ی تصویر، به دلخواه تغییر دهد.

Background-Defocus

Multi camera

حتما برنامه‌های تلویزیونی، فیلم یا کلیپ‌هایی را مشاهده کردید که با استفاده از چند دوربین به طور هم‌زمان، یک یا چند مکان را در آن واحد، نمایش می‌دهند. با قابلیت Multi Camera، قادر خواهید بود بین دو یا سه ابزار دوربین‌دار که مجهز به اتصال NFC هستند، ارتباط برقرار کرده و چند تصویر از چند دوربین را بر روی صفحه‌ی خود مشاهده کنید. از امکانات جالب این برنامه، نمایش هم‌زمان تصاویر در یک صفحه و حتی تعویض صحنه‌ها در هنگام فیلم‌برداری است که می‌تواند جلوه‌های کارگردانی جالبی را به ویدیوی در حال ضبط بدهد.

دانلود ویدیو

Timeshift Video

قابلیت تایم‌شیفت ویدیو، به کاربر توانایی ضبط ویدیو با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد. از مزایای این قابلیت، فیلم‌برداری نامحدود و هم‌چنین انتخاب کل ویدیو یا بخشی از آن برای اجرای صحنه‌ی آهسته است.

Timeshift-video

AR effect و AR fun

با این دو قابلیت، کاربر می‌تواند واقعیت افزوده را بر روی دوربین تلفن خود تجربه کند. به طور پیش‌ فرض ۴ گزینه در AR effect وجود دارد که از جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به حالت دایناسور اشاره کرد. با فعال کردن این حالت، یک دایناسور عظیم‌الجثه در تصویر کاربر رویت خواهد شد و جنگلی نیز پدیدار می‌شود که اگر محل قرار گیری کاربر، جایی مناسب و محیطی باز باشد، می‌تواند تصاویر و ویدیوهای جالبی را با استفاده از واقعیت مجازی تهیه کند. همچنین سونی امکان دانلود حالت‌های دیگر را به کاربر داده است.

AR-Effect-FIX

آیا شما هم از برنامه‌ی دوربین سونی در گوشی‌های اکسپریا استفاده کرده‌اید؟ کدام یک از این قابلیت‌ها برای شما جذابیت بیشتری داشته‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات