گلکسی اس 8 احتمالا فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری خواهد بود

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس 8 که قرار است در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی شود، دارای درگاه USB نوع C خواهد بود.
تبلیغات

پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه گلکسی اس 8 در دو مدل با نمایشگرهای ۵.۷ و ۶.۲ اینچی عرضه خواهد شد؛ اخبار تازه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه در پرچم‌دار آینده سامسونگ قرار است از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استفاده نشود. اگرچه سامسونگ تائید کرده است محصول آینده این کمپانی از درگاه USB نوع C بهره خواهد برد.

همان‌طور که ذکر کردیم؛ سامسونگ تائید کرده است در گلکسی اس 8 از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استفاده نخواهد کرد. با این حساب دیگر نمی‌توانید از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنید مگر اینکه از یک آداپتور USB نوع C بهره ببرید.

چنین اقدامی توسط اپل در تولید آیفون 7 صورت گرفت. این کمپانی نیز در پرچم‌دار جدید خود از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استفاده نکرده است. اگرچه چالشی که برای سامسونگ وجود دارد جلب رضایت کاربران نسبت به تغییرات جدید در گلکسی اس 8 خواهد بود.

البته باید اذعان کرد حذف این درگاه به سامسونگ اجازه می‌دهد گلکسی اس 8 را در ضخامت کمتری تولید کند و همچنین فضای لازم برای افزایش ظرفیت باتری نیز داشته باشد. از شایعات دیگری که در مورد محصول آینده سامسونگ وجود دارد، استفاده از بلندگوهای استریو است که با همکاری هارمان تولید شده‌اند. سامسونگ کمپانی هارمان را به قیمت ۸ میلیارد دلار خریداری کرده است.

کمپانی کره‌ای در کنار حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از گلکسی اس 8، به محصول جدید خود درگاه USB نوع C را اضافه کرده است. البته گلکسی اس 8 اولین محصول سامسونگ نیست که از این درگاه استفاده می‌کند. کمپانی کره‌ای در گلکسی نوت 7 نیز از درگاه USB نوع C استفاده کرده بود.

درگاه USB نوع C به گلکسی اس 8 اجازه می‌دهد از تکنولوژی شارژ سریع و همچنین انتقال سریع‌تر اطلاعات بهره ببرد. محصول جدید کمپانی سامسونگ به لطف این درگاه می‌تواند با هدست واقعیت مجازی جدید Gear VR نیز سازگار باشد که چند ماه پیش همراه با گلکسی نوت 7 عرضه شده بود.

سامسونگ قصد دارد از گلکسی اس 8 در رویداد بزرگ MWC 2017 رونمایی کند. این محصول برای سامسونگ بسیار مهم است زیرا کمپانی کره‌ای قصد دارد با عرضه یک پرچم‌دار تمام‌عیار خاطرات بد گلکسی نوت 7 را از ذهن کاربران و طرفداران خود پاک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات