گلکسی اس 8 و شیائومی می 6 به اسنپدراگون 835 مجهز می‌شوند

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸۳۵ جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام است؛ بنابراین انتظار می‌‌رود گلکسی اس 8 و می 6، نخستین گوشی‌هایی باشند که از این پردازنده بهره می‌‌برند.
تبلیغات

یک هفته قبل، شرکت کوالکام اعلام کرد تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را آغاز کرده است. این کمپانی با همکاری سامسونگ، قصد دارد از فناوری ۱۰ نانومتری FinFET برای ساخت جدیدترین چیپ پردازشی خود استفاده کند. پس از اعلام این خبر، شایعات بسیار زیادی در مورد اینکه چه محصولاتی از این پردازنده استفاده می‌کنند، منتشر شده است. البته مطمئنا اسنپدراگون ۸۳۵ در بسیاری از پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ به کار گرفته خواهد شد؛ اما هنوز مشخص نیست اولین گوشی هوشمند مجهز به این چیپ‌ست، چه زمانی به بازار عرضه می‌شود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

به‌تازگی تحلیل‌گر نام‌آشنا، کوین وانگ، در حساب کاربری رسمی Weibo خود پستی منتشر کرده که در آن اعلام شده است گوشی هوشمند شیائومی می ۶، اولین موبایل چینی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود. در پست یادشده، وانگ همچنین اعلام کرده است اولین محصولی که به‌صورت بین‌المللی عرضه خواهد شد و از چیپ‌ست مورد بحث بهره می‌برد، گلکسی اس ۸ سامسونگ خواهد بود. افزون بر آنچه گفته شد؛ این تحلیل‌گر می‌گوید هر دو گوشی هوشمند یادشده، در ماه مارس به بازار عرضه می‌شوند. البته این خبر فقط نظرات یک تحلیل‌گر است؛ ولی با توجه به سوابق پیش‌بینی‌های وی، می‌توان گفت احتمالا در مورد گلکسی اس ۸ و می ۶ نظر درستی دارد. احتمالا سامسونگ مثل همیشه، پرچم‌دار بعدی خود را در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ (MWC) معرفی خواهد کرد. این رویداد، در روز ۲۷ فوریه سال میلادی آتی (۹ اسفند ۹۵) آغاز خواهد شد و اگر سامسونگ بخواهد طبق روال همیشگی خود عمل کند، در ماه مارس شاهد عرضه‌ی گلکسی اس ۸ به بازار خواهیم بود. احتمالا می‌دانید همیشه دو مدل از پرچم‌داران سامسونگ با چیپ‌های ساخت کوالکام و ساخت خود این کمپانی کره‌ای تولید می‌شوند. وانگ نیز بر همین اساس اعلام کرده است امسال نیز مدل بین‌المللی گلکسی اس ۸ از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ بهره خواهد برد. البته باید در نظر داشته باشید تمام این خبرها صرفا پیش‌بینی هستند و نهایتا طی چند ماه آینده، واقعیت امر مشخص خواهد شد.

مطمئنا اسنپدراگون ۸۳۵ نسبت به اسنپدراگون ۸۲۱ که هم‌اکنون در بسیاری پرچم‌داران بازار مورد استفاده قرار گرفته است، یک بروزرسانی بزرگ محسوب می‌شود. فرکانس کاری هسته‌های این پردازنده‌ی جدید روی ۳ گیگاهرتز تنظیم شده است و اگر شایعات در مورد این چیپ‌ست صحت داشته باشند؛ پردازنده‌ی گرافیکی آن آدرنو ۵۴۰ خواهد بود. سامسونگ بر این باور است که استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری برای تولید پردازنده‌ها، در مصرف انرژی ۳۰ درصد صرفه‌جویی به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این، استفاده از این فناوری باعث می‌شود عملکرد پردازنده تا ۲۷ درصد افزایش یابد. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات