گوشی پایین رده نوکیا با اندروید 7.0.1 عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بنچ‌مارک گوشی پایین‌رده‌ی جدید نوکیا با مدل نوکیا پیکسل در فضای مجازی منتشر شده‌ است.
تبلیغات

انتظار می‌رود نوکیا با رونمایی از محصولی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، به دنیای گوشی‌های هوشمند بازگردد. این رویداد بین‌المللی ۹ تا ۱۲ اسفند امسال در شهر بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد. بند ناتمامی که در متن قرارداد فروش بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های شرکت نوکیا به مایکروسافت وجود داشت، مانع از طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا تا سه‌ماهه‌ی جاری سال ۲۰۱۶ می‌شد؛ این شرکت از آن زمان واحد‌های تولید خود را نیز به فروش رسانید.

در هر صورت؛ مدتی پیش نتایج بنچمارک یکی از گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا منتشر شد. نام این گوشی در وب‌سایت گیک‌بنچ، نوکیا پیکسل عنوان شده‌ است، با این حال عرضه‌ی گوشی مورد بحث با این نام، دور از ذهن است. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت گیک‌بنچ، گوشی جدید نوکیا به تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۰۰ مجهز شده است؛ این تراشه‌ شامل پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۱۹ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۰۲ است. تراشه‌ی یادشده از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ از گوشی نوکیا پیکسل

نوکیا این گوشی پایین‌رده را به حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی مجهز کرده است و آن را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۰.۱ عرضه خواهد کرد. نوکیا پیکسل در تست‌های تک و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیاز ۴۰۴ و ۶۶۱ را کسب کرده‌ است. این امتیاز‌ها به‌‌وضوح پایین‌رده بودن دستگاه مورد بحث را نشان می‌دهند. البته این اولین باری نیست که نتایج بنچمارک گوشی هوشمندی با برند نوکیا در فضای مجازی منتشر می‌شود. سپتامبر امسال گوشی میان‌رده‌ای با نام Nokia D1C در وب‌سایت گیک‌بنچ منتشر شد؛ این گوشی توانسته‌ بود امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۶۸۲ و ۳۲۲۹ را از گیک‌بنچ کسب کند. دستگاه یادشده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۰ با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برد و اندروید ۷.۰ نوقا به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده‌ است.

شرکت فنلاندی HMD Global گوشی‌های جدید نوکیا را توسعه می‌دهد و به‌ فروش خواهد رساند و شرکت فاکسکان نیز وظیفه‌ی تولید آن‌ها را بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود که این دو شرکت گوشی پرچم‌داری با نمایشگر ۵.۲ یا ۵.۵ اینچ و رزولوشن QHD نیز عرضه کنند. ممکن است همه‌ی این مدل‌ها در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال معرفی شوند. احتمالا تا آن زمان شاهد انتشار تصاویر و مشخصات بیش‌تری از محصولات جدید نوکیا خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات