گوشی شیائومی می میکس مجهز به دستیار کورتانا است

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی پیش‌تر اسکایپ و آفیس را روی گوشی‌هایش قرار داد و حالا کورتانا را به‌صورت پیش‌فرض روی محصول جدیدش نصب کرده است.
تبلیغات

کمپانی‌هایی وجود دارند که با وجود ساخت محصولات مبتنی بر سیستم عامل اندروید؛ به خاطر همکاری مشترکی که با مایکروسافت دارند، روی دستگاه‌های جدیدشان به صورت پیش‌فرض اپلیکیشن‌های مایکروسافت را نیز قرار می‌دهند.

یکی از این کمپانی‌ها شیائومی است که نقش مهمی نیز در بازار چین ایفا می‌کند. تقریبا از خردادماه که شیائومی همکاری خود را با مایکروسافت آغاز کرد؛ اپلیکیشن‌های اندرویدی این کمپانی را در محصولات جدیدش قرار داد تا کاربران بتوانند از برنامه‌هایی مانند ورد، اکسل و پاورپوینت بهره ببرند. مایکروسافت نیز در پاسخ به این اقدام، بیش از هزار پتنت را به شیائومی فروخت.

در ابتدا دو کمپانی اعلام کردند که محصولات جدید قرار است از برنامه‌هایی مانند مایکروسافت آفیس و اسکایپ برخوردار شوند. حال مشخص شده که دستیار صوتی کورتانا نیز به گوشی بدون حاشیه می میکس راه پیدا کرده است.

در خردادماه یکی از مسئولان شیائومی به نام شیانگ ونگ گفته بود:

ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم در زمینه تکنولوژی با مایکروسافت همکاری داشته باشیم. با در نظر گرفتن توافق‌های صورت گرفته؛ امیدواریم که بتوانیم همکاری پایدار و طولانی‌مدتی با مایکروسافت داشته باشیم و تجربه کاربری بهتری به طرفداران محصولات سری می ارائه دهیم.

شیائومی در حال حاضر دومین کمپانی است که دستیار صوتی کورتانا را به صورت پیش‌فرض روی محصولاتش قرار می‌دهد؛ در سال ۲۰۱۵ مایکروسافت با سیانوژن به تفاهم رسید که در محصولات این کمپانی از کورتانا استفاده شود.

نظر شما در مورد استفاده از دستیار صوتی کورتانا در گوشی‌های اندرویدی چیست؟ آیا علاقه‌مند به استفاده از آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات