هواوی پی 10 سه ماهه دوم ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پی 10 که قرار است پرچم‌دار بعدی کمپانی چینی هواوی باشد از تراشه کرین ۹۶۰ بهره خواهد برد.
تبلیغات

چندی پیش مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار آینده کمپانی هواوی، پی 10 در بنچمارک GFXBench لیست شد. سپس شاهد انتشار تصاویری بودیم که حکایت از نمونه آزمایشی هواوی پی 10 داشتند. در تصاویر منتشرشده شاهد ترکیب دوگانه دوربین در پشت دستگاه بودیم.

احتمالا یکی از سؤالاتی که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است، دانستن زمان عرضه جانشین هواوی پی 9 خواهد بود. حال به نظر می‌رسد که پاسخ این سؤال توسط هاوا هیاس، مدیر بازاریابی هواوی در کشور جنوب آفریقای جنوبی داده شده و هواوی پی 10 قرار است سال آینده میلادی رونمایی و عرضه شود.

هیاس همچنین اشاره کرده که تمرکز هواوی در آفریقا روی هواوی نوا خواهد بود که قرار است ۱۴ بهمن (۲ فوریه) وارد بازار شود. سپس هواوی میت 9 -که به‌تازگی از آن پرده‌برداری شده است- در این منطقه معرفی و عرضه خواهد شد. با این حساب باید گفت که کمپانی در حال حاضر به‌شدت مشغول تولید و آماده‌سازی برای عرضه دو محصول ذکرشده است و رونمایی از هواوی پی 10 را احتمالا برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است.

از اطلاعات جالبی که مدیر فروش هواوی در اختیار رسانه‌ها قرار داده، مشخصات سخت‌افزاری هواوی پی 10 است. طبق گفته‌های هیاس؛ در پرچم‌دار آینده هواوی قرار است از تراشه قدرتمند کرین ۹۶۰ استفاده شود که دارای پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی به کاررفته در آن Mali-G71 خواهد بود.

انتظار می‌رود هواوی پی 10 دارای نمایشگری به ابعاد ۵.۵ اینچ باشد و از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره ببرد. به نظر می‌رسد هواوی پی 10 حداقل در دو مدل عرضه شود که مدل اول دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است و مدل دوم  از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

هواوی در حال حاضر جایگاه سوم بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند در دنیا را تصاحب کرده، اما هدف اصلی این کمپانی جایگاه نخست در بازار موبایل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات