کوالکام: وان پلاس در حال کار روی یک گوشی مجهز به اسنپدراگون 821 است

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کوالکام اعلام کرده وان‌پلاس هم اکنون در حال ساخت یک دستگاه جدید است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برد.
تبلیغات

جدیدترین تراشه‌ی پردازشی کوالکام، اسنپدراگون ۸۲۱ است که البته باید گفت نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ ارتقای چشمگیری ندارد اما همین به‌روزرسانی اندک مناسب ارزیابی شده است. این پردازنده‌ی جدید هم‌اکنون در چند گوشی هوشمند نظیر پیکسل ، پیکسل ایکس‌ال گوگل و  Le Pro 3 مورد استفاده قرار گرفته است. حال بنا به اعلام کوالکام، شرکت وان‌پلاس نیز در حال کار روی دستگاه جدیدی است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

این خبر در حساب کاربری رسمی شرکت کوالکام در توییتر بیان شده و متن اصلی توییت یادشده به شرح زیر است:

محصولی جدید از کمپانی وان‌پلاس در راه است... و این دستگاه از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ ما بهره می‌برد. با ما همراه باشید.

در چند وقت اخیر شایعات مختلفی در مورد اینکه وان‌پلاس در هفته‌ی آینده یک گوشی هوشمند جدید معرفی خواهد کرد، منتشر شده است. برخی نام این دستگاه را وان‌پلاس ۳ تی اعلام کرده‌اند و در بعضی از شایعات دیگر اعلام شده است که این محصول مدل گران‌قیمت‌تر وان‌پلاس ۳ خواهد بود. حالا که کوالکام وجود این دستگاه را تائید کرده، گفته می‌شود که نسل جدید گوشی هوشمند وان‌پلاس، مشخصاتی متفاوت با وان‌پلاس ۳ معمولی دارد.

با توجه به این موضوع که شرکت چینی مورد اشاره اساسا محصولاتی با قیمت مناسب روانه‌ی بازار می‌کند؛ اگر در وان‌پلاس ۳ تی فقط شاهد تغییر پردازنده باشیم، فروش این دستگاه نسبت به مدل معمولی وان‌پلاس برای این کمپانی سخت‌تر خواهد بود. احتمال دارد در این گوشی هوشمند جدید، فضای داخلی ذخیره‌سازی و حتی رزولوشن نمایشگر آن ارتقا یابد. اما شایعاتی که تاکنون در این مورد منتشر شده، بیان می‌دارند که محصول موردبحث در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید خواهد شد. علاوه بر این نمایشگر آن همچنان ۵.۵ اینچی و دارای وضوح ۱۰۸۰p بوده و از نوع AMOLED است.

شرکت کوالکام عموما تا به حال هیچ یک از محصولات شرکای تجاری خود را معرفی نکرده بود. در واقع این کمپانی به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد هنگامی که محصولات آن‌ها آماده شد نسبت به معرفی آن اقدام کنند. با توجه به آنچه اشاره شد، معرفی محصول جدید وان‌پلاس توسط کوالکام کمی باعث تعجب است. علاوه بر این با در نظر گرفتن اینکه توییت یادشده حذف نشده است، می‌توان گفت که این موضوع اشتباه نبوده و با هدف خاصی منتشر شده است. شاید این روش جدید وان‌پلاس برای معرفی محصولاتی است که هنوز آماده نشده‌اند تا بتواند پیش از معرفی رسمی توجه افراد را به گوشی‌های جدید خود جلب کند. احتمالا در هفته‌ی آینده اخبار و اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند «معرفی نشده» به دست خواهیم آورد.

در واقع همان‌طور که اشاره کردیم، وان‌پلاس به‌زودی قصد دارد از این دستگاه به‌صورت رسمی رونمایی کند. گفته می‌شود قیمت مدل پایه‌ی گوشی جدید وان‌پلاس ۴۷۹ دلار است که باعث می‌شود نسبت به گوشی‌های هوشمند دیگری که از اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برند و هم اکنون در بازار عرضه شده‌اند، ارزان‌تر باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات