تصویر و مشخصات گوشی ماژولار لغو شده‌ی آرا گوگل منتشر شد

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل چند ماه قبل رسما پروژه‌ی آرا را متوقف کرد ولی به‌تازگی تصاویر جدیدی از طرح اولیه‌ی گوشی ماژولار این پروژه و مشخصات فنی این محصول در دسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

گوگل پروژه‌ی Ara را در ماه سپتامبر به‌طور کامل متوقف کرد. این شرکت قصد داشت در پروژه یادشده گوشی‌های هوشمند ماژولار تولید کند ولی با توقف آن، بسیاری از علاقه‌مندان به چنین محصولی را به‌طور کامل ناامید کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

به‌تازگی به لطف وب‌سایت Phandroid، علاقه‌مندان به پروژه‌ی مورداشاره می‌توانند نگاهی به یکی از طرح‌های اولیه‌ی گوشی هوشمند ماژولار گوگل داشته باشند.

google ara project

در وب‌سایت PhanDroid همچنین اعلام شده که گوشی ماژولار گوگل با لایه‌ای از جنس پلاستیک نرم پوشانده شده که قطعات مختلف را می‌توان به بدنه‌ی آن متصل کرد.

حتی مشخصات فنی کاملی از گوشی هوشمند یادشده در دسترس قرار گرفته است. این محصول سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا را اجرا می‌کرده و پردازنده‌ی آن نیز اسنپدراگون ۸۱۰ اعلام شده است. حافظه‌ی رم گوشی ماژولار آرا ۳ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده و باتری آن ظرفیتی ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

project ara

علاوه بر این نمایشگر این دستگاه ۵.۴۶ اینچی بوده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را ارائه می‌کند و وزن کلی آن نیز ۱۹۰ گرم اعلام شده است. ابعاد دقیق گوشی هوشمند ماژولار پروژه آرا ۱۵۲ در ۷۴ در ۱۲.۵ میلی‌متر بوده و از دو دوربین ۲.۱ و ۵ مگاپیکسلی به ترتیب در پشت و جلو بهره می‌برد. نکته جالب اینکه با توجه به این مشخصات دوربین جلویی در نظر گرفته‌شده برای محصول مورداشاره، ظاهرا کیفیت بالاتری نسبت به دوربین پشتی داشته است. گفته می‌شود هر دو دوربین این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برند و امکان ضبط فیلم باکیفیت فول‌اچ‌دی دارند.

اما محصول پروژه‌ی آرا ازنظر درگاه‌های ارتباطی فقط مجهز به یک درگاه یو‌اس‌بی نوع سی بوده است.

نظر شما در مورد پروژه‌ی موردبحث چیست؟ آیا سرانجام روزی شاهد گوشی‌های هوشمند ماژولار شبیه به پروژه‌ی آرا خواهیم بود؟ البته ال‌جی و موتورولا تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند ولی از لحاظ ماژولار بودن هیچ‌یک محصولی شبیه به پروژه آرا تولید نکرده‌اند و درواقع سبک ماژولار هر کمپانی با شرکت‌های دیگر تفاوت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات