موتو ام به صورت رسمی معرفی شد؛ بدنه‌ی فلزی و پردازنده Helio P15

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لنوو از گوشی هوشمند Moto M‌ با بدنه‌ی فلزی و پردازنده‌ی هلیو پی ۱۵ رونمایی کرد.
تبلیغات

لنوو امروز عرضه‌‌ی گوشی میان‌رده‌ی جدیدی را با نام Moto M‌ در چین آغاز کرد و جزئیات مربوط به مشخصات سخت‌افزاری آن نیز ابتدا در وب‌سایت TMall‌ و سپس در وب‌سایت رسمی شرکت لنوو قرار گرفت. براساس اطلاعاتی که در این وب‌سایت منتشر شده است، برچسب قیمتی در نظر گرفته شده برای موتو ام، ۲۹۵ دلار است که در بازار رقابتی امروز، قیمت مناسبی برای یک گوشی میان‌رده محسوب نمی‌شود.

موتورولا چینی پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و ۲.۲ گیگاهرتزی هلیو پی ۱۵ مدیاتک را برای این گوشی در نظر گرفته است. حافظه‌ی رم گوشی یاد شده ۴ گیگابایتی و از نوع LPDDR3 بوده و حافظه‌ی داخلی آن نیز ۱۲۸ گیگابایت است که امکان ارتقای آن از طریق درگاه میکرواس‌دی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد. ضمن اینکه یک باتری با ظرفیت ۳۰۵۰ میلی‌آمپرساعت وظیفه‌ی تامین انرژی این گوشی را بر عهده خواهد داشت. 

نمایشگر موتو ام ۵.۵ اینچی بوده و رزولوشن آن فول اچ‌دی است. لنوو در بخش پشتی این گوشی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار از طریق تشخیص فاز استفاده کرده و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که توان پردازشی موتو ام قابل توجه نیست، بنابراین لنوو باید امیدوار باشد تا کیفیت ساخت بالا و بدنه‌ی فلزی این گوشی باعث جذب کاربران و فروش بالای آن شود. موتو ام از یک بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی بهره می‌برد که با یک پوشش دو لایه‌ی آب‌گریز رنگ‌آمیزی شده‌ است که می‌تواند از آن در برابر آب محافظت کند. اما در حال حاضر به نوع گواهی IP این گوشی اشاره‌ای نشده‌ است، بنابراین نمی‌توان در خصوص میزان مقاومت این گوشی در برابر آب و گردوغبار اظهار نظر کرد.

کاربران این گوشی از ویژگی‌های دیگری نظیر حسگر اثر انگشت، صدای Dolby Atmos و شارژ سریع نیز بهره خواهند برد. اما با این همه پردازنده‌ی هلیو پی ۱۵ به کار رفته در موتو ام در قیاس با نمونه‌هایی که هم‌اکنون در بازه‌ی قیمتی یاد شده عرضه شده‌اند، توان پردازشی بالایی را ارائه نمی‌دهد. هسته‌های پردازشی Cortex-A53 و واحد پردازش گرافیکی Mali-T860 MP2 این پردازنده، عملکرد بسیار ضعیف‌تری را در برابر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ که در گوشی ۲۵۳ دلاری می ۵ شیائومی، ارائه می‌دهد.

موتو ام
موتو ام
موتو ام
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات