گلکسی اس 8 به دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خبرها حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار روی دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوشی گلکسی اس 8 است.
تبلیغات

در پی انتشار خبرهایی که برخی از مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس 8 سامسونگ را آشکار می‌کرد، امروز خبرگزاری رویترز تایید کرد که گوشی یاد شده به همراه یک دستیار دیجیتال جدید مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

همان طور که پیش از این نیز پیش‌بینی می‌شد، دستیار دیجیتال جدید سامسونگ، بر اساس Viv، دستیاری که ماه گذشته تصاحب کرد، توسعه داده شده، اما نکته‌ی جالب این است که یکی از موسسان Viv Labs، از خالقان اصلی سیری، دستیار اپل است.

براساس گزارش رویترز، دستیار دیجیتال اس 8، برای توسعه‌دهندگان در دسترس خواهد بود، بدین ترتیب آن‌ها قادر خواهند بود تا قابلیت‌های تعاملی جدیدی را به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. یکی از مدیران اجرایی سامسونگ در ارتباط با دستیار دیجیتالی جدید این شرکت می‌گوید: «توسعه‌دهندگان می‌توانند سرویس‌های خود را به دستیار ما اضافه کنند.»

به گزارش رویترز، سرویس‌های دستیار صوتی، به دستگاه‌های دیگر سامسونگ نظیر ابزارهای پوشیدنی و لوازم خانگی نیز اضافه خواهند شد.

البته سامسونگ هم‌اکنون نیز دستیار S Voice را به همراه گوشی‌های هوشمند خود ارائه می‌دهد، اما دستیار یاد شده، قادر به رقابت با سیری، دستیار گوگل یا کورتانا نیست. اما دستیار جدید که گفته می‌شود، Bixby‌ نام دارد، احتمالا کاربری بیشتری خواهد داشت.

پس از ناکامی سامسونگ در عرضه‌ی گلکسی نوت 7 و مشکلاتی که گوشی یاد شده برای این شرکت به بار آورد، یقینا سامسونگ برای جلب توجه کاربران، به گوشی بالارده‌ی دیگری نیاز دارد. گلکسی اس 7 محصول بسیار موفقی بود، اما اینکه گلکسی اس 8 همان محصولی خواهد بود که مجددا سامسونگ را به رقابت بازمی‌گرداند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

در کنار دستیار دیجیتال جدید، گفته می‌شود که گلکسی اس 8، از طراحی منحصربفرد با حاشیه‌های باریک و دوربین بهبود یافته بهره خواهد برد. این گوشی احتمالا در ماه فوریه یا مارس ۲۰۱۷ رونمایی شده و مدت کوتاهی پس از آن عرضه خواهد شد.

نظر شما در خصوص گلکسی اس 8 چیست؟ آیا سامسونگ مجددا قادر به جلب اعتماد کاربران خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات