آیفون 8 پلاس دارای نمایشگر اولد خواهد بود

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گفته‌های مدیرعامل کمپانی شارپ، آیفون 8 پلاس دارای نمایشگر اولد بوده و بخشی از این نمایشگرها نیز در آمریکا تولید خواهد شد.
تبلیغات

تنها یک ماه از عرضه آیفون 7 می‌گذرد اما شایعات محصولات آینده کمپانی اپل فضای مجازی را پر کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده قرار است کمپانی محبوب اپل سه مدل از آیفون 8 عرضه کند که گفته شده هر سه مدل دارای قاب شیشه‌ای در پشت دستگاه خواهند بود. نکته جالب این است که در میان این سه مدل، محصولی با نمایشگری به ابعاد ۵ اینچ نیز مشاهده می‌شود.

اگرچه امروز اخباری منتشر شده که این بار اطلاعاتی در رابطه با بزرگ‌ترین مدل آیفون 8 ارائه می‌کند. مدیرعامل کمپانی شارپ اعلام کرده است که این مدل از آیفون 8 از نمایشگر اولد بهره خواهد برد که البته بعضی از این نمایشگرها ممکن است در آمریکا تولید شوند. وی در گفتگوی خود با دانشجویان دانشگاه تاتونگ گفته است:

آیفون همیشه دچار تحولات شده و این بار نیز قرار است از پنل‌های LTPS به پنل‌های اولد جهش کند. هنوز مشخص نیست که آیا آیفون‌های اپل که از پنل اولد استفاده می‌کنند با استقبال کاربران روبرو خواهند شد یا خیر، اما اگر اپل از این تکنولوژی استفاده نکند باید گفت که هیچ نوآوری وجود نخواهد داشت. شاید انجام این کار یک ریسک بزرگ باشد اما می‌تواند تبدیل به یک فرصت شود.

بعد از اینکه شارپ در ماه آگوست توسط فاکسکان خریده شد تای، کسی که به تری گو نزدیک بود به‌عنوان مدیرعامل شارپ منصوب شد. همانطور که می‌دانید فاکسکان یکی از کمپانی‌هایی است که برای اپل قطعات آیفون را می‌سازد.

طبق گزارش‌های قبلی که توسط بلومبرگ منتشر شده بود احتمال استفاده از پنل اولد در آیفون 8 بسیار کم بوده و گمان می‌رفت که در سال ۲۰۱۸ از چنین پنلی استفاده شود. اگرچه گفته شده محصول بعدی اپل که آیفون 8 نام خواهد داشت از نوآوری‌های جدیدی نسبت به آیفون‌های قبلی مانند به کار نرفتن دکمه‌های تاچ فیزیکی و قرار گرفتن تاچ آی‌دی در پشت نمایشگر استفاده خواهد کرد.

نمایشگرهای اولد نسبت به نمایشگرهای LTPS می‌توانند کنتراست بالاتر رنگ‌ها را به ارمغان بیاورند. با وجود اینکه اپل در محصولاتش از نمایشگرهای LTPS استفاده می‌کند که از نظر بعضی از کاربران تکنولوژی قدیمی به شمار می‌رود رقبای اپل که شامل سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و کمپانی‌های دیگر می‌‌شوند برای مدتی است که از پنل‌های اولد در محصولاتشان استفاده می‌کنند. با این حال اپل تاکنون تنها در ساعت اپل واچ از نمایشگر اولد استفاده کرده است.

در مورد خبر استفاده از پنل‌های اولد در آیفون بعدی، جالب‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که احتمالا بخشی از این پنل‌ها در آمریکا تولید خواهند شد. تای گفته است:

ما در حال احداث یک کارخانه ساخت پنل اولد در ژاپن هستیم. البته می‌توانیم در آمریکا نیز این کار را انجام دهیم. اگر مشتریان اصلی ما چنین تقاضایی را داشته باشند آیا ممکن است که پاسخ رد به آنها بدهیم؟

در گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال دارد سامسونگ برای آیفون 8 اپل نمایشگرهای منحنی اولد بسازد اما همانطور که از سیاست‌های اپل مشخص است این کمپانی همیشه علاقه داشته از چند جای مختلف قطعه دریافت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات