پشتیبانی پیکسل و پیکسل ایکس ال از لرزشگیر دیجیتال در ثبت فیلم های 4K

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها حاکی است امکان بهره بردن از لرزشگیر دیجیتال در گوشی‌های هوشمند امسال گوگل، حتی هنگام ثبت ویدیو با کیفیت 4K وجود دارد.
تبلیغات

گوگل بر این باور است که گوشی‌های جدیدش یعنی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، مجهز به بهترین دوربین موجود در بین همه‌ی گوشی‌های هوشمند شده‌اند. اگرچه این ادعای گوگل هنوز به صورت واقعی توسط کاربران تست نشده اما با این وجود باز هم نمی‌توانیم نمونه تصاویر بسیار جذاب و با کیفیتی که گوگل از این دو محصول منتشر کرده را نادیده بگیریم. اما وضعیت دوربین این دو گوشی در ثبت فیلم چگونه است؟ در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا کمی بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

همانطور که احتمالا بسیاری از شما می‌دانید، گوشی‌های پیکسل گوگل قادر به ضبط فیلم‌هایی با کیفیت 4K خواهند بود و علاوه بر این می‌توان با کیفیت ۱۰۸۰p و با نرخ ۱۲۰ فریم‌ بر ثانیه هم با این دو دستگاه به ثبت ویدیو پرداخت. اما حالا قابلیت جذاب دیگری از دوربین گوشی‌های هوشمند جدید گوگل در هنگام ثبت فیلم مشخص شده است. اسحاق رینولدز (Isaac Reynolds) که یکی از اعضای تیم دوربین گوشی‌های گوگل بوده و پیش از این، تصاویر نمونه‌ی مختلفی را با پیکسل‌ و پیکسل ایکس‌ال به ثبت رسانده، این موضوع را تایید کرده که دو محصول مورد بحث هنگام ضبط ویدیو با کیفیت 4K از لرزشگیر دیجیتال نیز بهره می‌برند.

این خبر بسیار خوبی است چراکه امکان فیلم‌برداری 4K به خودی خود یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی محسوب می‌شود که نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی دارد و لرزشگیر دیجیتال هم نیازمند قدرت پردازشی قابل توجهی برای انجام پردازش‌ الگوریتم‌های خود است. به عنوان مثال، گوشی‌ هوشمند نکسوس ۶ پی که گوگل سال گذشته آن را معرفی کرده یکی از محصولات بسیار قدرتمند محسوب می‌شود، با این وجود، هنگام ثبت فیلم‌های 4K، استفاده از لرزشگیر دیجیتال را غیرفعال می‌کند زیرا این عملیات نیازمند منابع سخت‌افزاری بسیار زیادی است.

اگرچه بسیاری از افراد نسبت به نبود یک لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در جدیدترین گوشی‌های هوشمند گوگل حس چندان خوبی ندارند، اما به نظر می‌رسد اولین محصولاتی که گوگل اعلام داشته تماما توسط خود این شرکت ساخته شده‌اند، در انجام پردازش‌ها پس از ثبت فیلم و تصویر به منظور بهره گرفتن از لرزشگیر دیجیتال حتی با کیفیت 4K، مسیر درستی را دنبال می‌کنند. اگر تکنیک جدید گوگل برای استفاده از لرزشگیر دیجیتال، همانطور که در تبلیغات مرتبط با گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل‌ایکس‌ال گفته می‌شود، کار کند، آنگاه می‌توان گفت که غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی، انتخاب درستی در این زمینه داشته است. اگرچه گوگل اعلام کرده که فناوری لرزشگیر دیجیتال جدیدش باعث می‌شود تا تصاویر و ویدیوهای ثبت شده با گوشی‌های جدید این کمپانی از کیفیت بالایی برخوردار باشند، اما باید منتظر بمانیم تا این گفته در عمل بررسی شود و فقط در آن زمان می‌توان در مورد ادعای گوگل با اطمینان سخن گفت. 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مهندسان گوگل موفق شده‌اند حتی در زمان ثبت فیلم و تصویر با رزولوشن بالا، کیفیت آن را با استفاده از لرزشگیر دیجیتال جدید خود در حد بالایی نگه دارند؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات