نکسوس 6 گوگل رونمایی شد: صفحه نمایش ۵.۹۶ اینچ QHD، پردازنده Snapdragon 805 و دوربین ۱۳ مگاپیکسل

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
بالاخره گوگل به شایعات پایان داد و پرچم‌دار جدید خود را با نام نکسوس ۶ رونمایی کرد. این تلفن با مشارکت موتورولا ساخته شده است و از زبان طراحی مشابه موتو ایکس بهره می‌برد. تلفن غول‌پیکر گوگل از نظر سخت‌افزاری در بالاترین سطح قرار دارد، اما قیمت آن به مراتب بالاتر از نسل‌های قبلی است.
تبلیغات

نکسوس 6 در ماه نوامبر به صورت انبوه عرضه می‌شود، اما از دو هفته دیگر (۲۹ اکتبر) می‌توان این تلفن را با قیمت ۶۴۹ دلار پیش‌خرید کرد. گوگل این محصول را در وب‌سایت رسمی خود رونمایی کرده و برای آن مراسمی را ترتیب نداده است. نکسوس ۶ از سیستم‌عامل اندروید ۵ که حالا نام Lollipop برای آن در نظر گرفته شده، راهی بازار خواهد شد.

نکسوس ۶ در واقع نسخه‌ی بزرگ‌تر Moto X است. این تلفن از ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی بهره می‌برد و یک جفت اسپیکر استریو در قسمت پایین آن جای داده شده است.

گوگل در نکسوس ۶ سنت شکنی کرد و نه‌تنها سایز صفحه‌نمایش را به ۵.۹ اینچ رساند بلکه رزولوشن آن را نیز به QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل افزایش داد. باتری یکی از مشکلات اصلی در نکسوس ۵ بود و حالا گوگل از یک باتری حجیمِ ۳۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی در تلفن خود بهره برده است.

N6-hero-1600

گوگل لوگوی بزرگ نکسوس را در قسمت پشت این تلفن نیز حک کرده است. این شرکت یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با فلاش دوگانه‌ی LED را برای نکسوس جدید در نظر گرفته است و سیستم عامل Android 5 Lollipop را روی آن نصب کرده است.

نکسوس ۶

نکسوس ۶ در دو نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد شد و ازآنجاکه گوگل صحبتی از درگاه میکرو SD نکرده است، بعید به نظر می‌رسد که این درگاه در نکسوس جدید اضافه شده باشد. اگر مایل به خرید Nexus 6 هستید می‌توانید یکی از دو رنگ سفید یا آبی آن را انتخاب کنید.

مشخصات فنی نکسوس ۶ گوگل

  • صفحه‌نمایش ۵.۹۶ اینچ با رزولشون ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و تراکم ۴۹۳ پیکسل در اینچ
  • باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت به همراه لرزش گیر اپیتکال (OIS) لنز با F/2.0
  • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
  • پردازنده‌ی Snapdragon 805 با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 420
  • ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی

گوگل قیمت ۶۴۹ دلار را برای نکسوس ۶ در نظر گرفته است. اگر مایل هستید تا در باره‌ی نکسوس ۶ بیشتر بدانید به وب‌سایت رسمی گوگل برای محصولات سری نکسوس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات