مدیر اجرایی نوکیا: نسل جوان از آیفون دلزده شده، اندروید هم پیچیده است

پنج‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
تا مدتی پیش نام نوکیا با تلفن همراه گره خورده بود و تا همین دو سه ماه پیش این شرکت در صدر پرفروش ترین های تلفن همراه بود. اما از زمانی که تلفن های هوشمند اپل موسوم به آیفون و گوشی های اندرویدی سامسونگ و HTC و موتورولا و ... رقابت تنگاتنگی در بازار تلفن های هوشمند به راه انداختند موقعیت نوکیا نیز به لرزه افتاد. حال که نوکیا بهمراه مایکروسافت به این رقابت وارد شده، در ابتدا آن طور که انتظار می رفت نتوانسته جلب توجه کند. اما مدیر اجرایی این شرکت چشم امیدش به نسل جوان است.
تبلیغات

وقتی نمی توان با تولید محصولات پرفروش تر بر آنها غلبه کرد، با زبان که می شود این کار را کرد! به نظر می رسد وقتی نوکیا می بیند رقابت با گوشی های اندروید و آیفون هر روز سخت تر می شود، این رویکرد جدید را اتخاذ می کند. در حالی که همه منتظرند تا آیفون رکورد جدید فروش 30 میلیونی در سه ماهه آخر 2011 را به جای بگذارد و از طرفی سامسونگ هم اعلام کرده که 300 میلیون گوشی اندرویدی از سری Galaxy S را فروخته، نیلز مونکزگارد، مدیراجرایی، بازاریابی و فروش نوکیا به دنبال تغییر شرایط بازار است.

مدیر اجرایی نوکیا معتقد است که در واقع یک گروه سنی خاص وجود دارد که گوشی های اندروید و آیفون در میان آنان محبوبیت ندارد.

مونکزگارد در مصاحبه ای با وبلاگ British Tech گفت:

[blockquote class="default"]آنچه که مشاهده می کنیم این است که نسل جوان به شدت از آیفون دلزده شده است. همه آیفون دارند. همچنین به احتمال زیاد از پیچیدگی و عدم امنیت اندروید نیز راضی نیستند. بنابراین مشاهده خواهیم کرد که هر روز تعداد بیشتری از جوانان که دوست دارند با تکنولوژی همراه باشند و چیزهای جدید را امتحان کنند به پلتفرم ویندوز فون روی خواهند آورد.[/blockquote]

البته نوکیا دقیقا همین جایگاه را دارد. یعنی انتخاب سوم برای کسانی است که به هر دلیلی از اندروید و آیفون خوششان نمی آید. جالب این که مونکزگارد از نبود تفاوت و تنوع در تولید محصولات گله مند است.

او ادامه داد:

[blockquote class="default"]بازار فروش به شدت داغ و شلوغ است. من نام این بازار را گذاشته ام دریای همانندی. وقتی به سمت قفسه خاصی از فروشگاه Phones4U بروید با تعداد زیادی جعبه های کوچک سیاه رنگ شبیه به هم مواجه شوید، سر در گم خواهید شد. ما می خواهیم گوشی ها و خدمات متفاوتی را ارائه کنیم.[/blockquote]

نوکیا در واقع تلاش کرده که در دنیای ویندوز فون با نرم افزارهایی چون Nokia Mix Radio متفاوت باشد، اما به طور کلی سخت است که بگوییم رابط کاربری نوکیا روی ویندوز فون از سایرین بسیار متفاوت است، چرا که مایکروسافت کنترل سفت و سختی روی آن دارد.

با پیشرفت های سریع سامسونگ و اپل، فنلاندی ها طی سه ماهه اخیر از اریکه پیشتازی در صنعت موبایل پایین آمده اند و شدیدا مشتاقند تا موقعیت قبلی را پس بگیرند.

با این اوصاف نظر شما درباره بازار موبایل چیست؟ آیا شما از نحوه سفارشی سازی در ویندوز فون نوکیا راضی هستید؟ آیا شما یا دوستان جوانتان از آیفون و اندروید دلزده شده اید؟

منبع: phonearena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات