هکرهای XDA قابلیت‌های مخفی دوربین تلفن‌‌های موتورولا را کشف کردند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
محدودیت‌های نرم‌افزاری دوربین موتوجی خریدارانش را راضی نکرده بود و همین موضوع باعث شده تا گروه XDA خود دست به کار شود.
تبلیغات

از زمانی که تلفن‌همراه موتو جی موتورولا عرضه شد به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین تلفن‌های موجود طرفداران زیادی را جذب خود کرد و موتورولا با آپدیت‌های سریع خود از این دستگاه پشتیبانی می‌کند، اما هیچگاه محدودیت‌های نرم‌افزاری دوربین موتوجی خریدارانش را راضی نکرده بود.

یکی از کاربران انجمن XDA Developer به نام GodOfPsychos روشی را به دست آورده که قابلیت‌های مخفی دوربین تلفن همراه موتوجی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این هک ساده به صورت قدم به قدم روش دسترسی به این قابلیت‌ها توضیح داده شده است. با این کار امکاناتی ماننده کالیبره کردن اطلاعات، تنظیمات رابط کاربری، میزان نوررسانی و تنظیمات بیشتر در دسترس خواهد بود. برای دستیابی به این امکانات ابتدا باید تلفن روت شود و سپس با تغییر کوچکی در کد فایل build.prop این قابلیت‌ها به سیستم اضافه می‌شود.

MotoGcamera 1
MotoGcamera 2

پس از انتشار این روش برای بازکردن قابلیت‌های مخفی دوربین گوشی موتورولا، هکرهای دیگر نیز دست به کار شدند و توانستند این قابلیت را به Moto X ،Moto X 2 ، Moto G 2 و Moto E اضافه کنند. اگر یکی از تلفن‌های ذکر شده را در اختیار دارید و از دانش کافی برای دستکاری نرم‌افزاری برخوردار هستید می توانید با مراجعه به این لینک قابلیت‌های گفته شده را به تلفن‌همراه خود اضافه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات