برداشت‌های اولیه از اندروید وان آینده‌ای روشن را برای این پروژه نشان می‌دهند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین معرفی‌هایی که گوگل در کل سال ۲۰۱۴ انجام داده، قطعا معرفی پروژه Android One است. اندروید وان نشانه‌ای از تلاش گوگل برای رسیدن به مرز یک میلیارد مشتری در صنعت موبایل است. برای رسیدن به این هدف نیز گوگل نقشه‌های خود را دارد. در ادامه برداشت‌های اولیه از پروژه اندروید وان را با شما در میان خواهیم گذاشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

غول جستجوی اینترنت با تولید کنند‌های سخت افزار برای تولید دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان صحبت می‌کند، تمام مسئولیت‌های نرم‌افزاری دستگاه‌ها را بر عهده می‌گیرد و سپس به اوپراتور‌ها به اندازه‌ای که راغب شوند دستگاه‌ها را عرضه کنند، اجازه کنترل می‌دهد. این برنامه ریزی گوگل تا اینجا که خیلی خوب جواب داده است.

در برداشت اولیه از برنامه اندروید وان باید این گوشی‌های هوشمند تقریبا میان رده اما با قیمت ۱۰۰ دلاری را ستایش کرد. شرکت‌های سخت‌افزاری شریک گوگل نیز تا کنون توانسته‌اند کار خود را به خوبی انجام دهند. مشتریان این دستگاه‌ها می‌گویند با اینکه تلفن آن‌ها از یک دوربین متوسط، ۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی (خوشبختانه قابل ارتقا)، صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل و پنل IPS، پردازنده ۱.۳ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ARM Mail 400P، بهره می‌برد، دستگاه آن‌ها حس بسیار خوبی را القا می‌کند. بسیار سریع و کاملا ارزش ۱۰۰ دلار هزینه را دارد.

با این توصیف اگر گوگل بتواند کنترل قوی خود بر پروژه اندروید وان را همچنان در دست نگه دارد و روابطی قوی با تولید کنندگان قطعات برقرار کند، می‌توان باور کرد که پروژه اندروید وان همان برنامه‌ای است که یک میلیارد مشتری را دارای دستگاه‌های موبایل هوشمند خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات