گوگل نکسوس 6 را برای مقابله با آیفون 6 پلاس آماده می‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کاربران اندروید ممکن است انتخاب‌های زیادی در بین گوشی‌های هوشمند داشته باشند، اما دستگاه‌های نکسوس همیشه هیجانی دوچندان را بین طرفداران خود ایجاد می‌کنند. چرا که این دستگاه‌ها شبیه به یک الگو یا مرجعی برای دیگر تولیدکنندگان و توسعه دهندگان به حساب می‌آیند. به احتمال فراوان در همین ماه جاری نیز باید توقع رونمایی از یک تلفن جدید نکسوس را داشته باشیم. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تعداد زیادی از شایعات اطلاعاتی را درباره نکسوس بعدی گوگل فاش کرده‌اند که با توجه به آن‌ها این دستگاه در رده فبلت‌ها قرار می‌گیرد. همچنین تاکنون هیچ شایعه‌ای خلاف این موضوع را مدعی نشده و هیچکدام قصد ندارند بگویند نکسوس ۶ صفحه نمایش ۵.۹ اینچی ندارد. طرفداران اپل تا یک ماه پیش از نبود نسخه‌ای بزرگتر از ۴ اینچ آیفون شکایت می‌کردند و اپل همین چند وقت پیش با رونمایی دو محصول بزرگتر از ۴ اینچ و عرضه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس آن‌ها را متعجب کرد. حال نوبت گوگل است تا به طرفداران وفادار خود با نکسوس ۶ با اندازه صفحه بسیار بزرگ شوک وارد کند.

دو دستگاه قبلی نکسوس ۵ و نکسوس ۴ توسط ال جی ساخته شده‌اند. حال نوبت موتورولا شده که جواب اعتماد گوگل را با نکسوس ۶ بدهد. دستگاهی تمام عیار که قصد دارد به جنگ غول‌های دیگر شرکت‌ها برود: در ادامه مشخصات شاخص این دستگاه را برمی‌شماریم.

صفحه نمایش: با اندازه ۵.۹ اینچ و رزولوشن 2K

شاید بزرگترین ویژگی تغییر کرده در نکسوس جدید صفحه نمایش این دستگاه باشد. صفحه نمایشی بسیار بزرگ که خیال کار کردن با یک دست را از سر هر کسی بیرون می‌کند. نکسوس ۶ با صفحه ۵.۹ اینچی قصد دارد آیفون ۶ پلاس را تحقیر کند و مرز فبلت‌ها را تا نزدیکی تبلت‌های ۷ اینچی نزدیک کند.

بسیاری از این اندازه بزرگ برای نکسوس ۶ نامید شده‌اند اما باید قبول کنیم که دستگاه‌های نکسوس نمونه و الگویی هستند از چیزی که توسعه دهندگان اندروید گوگل برای همه افراد می‌خواهند به علاوه شرکت‌های مختلف اکنون به خوبی می‌دانند که چگونه یک دستگاه ۴ تا ۵ اینچی بسازند. به غیر از سامسونگ و ال جی که گوشی‌های خوبی در رده فبلت‌ها تولید کرده‌اند، گوگل به وضوح می‌خواهد رشد این بخش را بیشتر تحریک کند.

گوگل برای وارد شدن به این رقابت با صفحه نماییش 2K (رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل)با رقیب‌های سرسختی همچون نوت ۴ یا جی ۳ ال جی باید دستگاه خود را تا حد ممکن سبک و نازک کند. اما با این حال واضح است که گوگل رقیب اصلی خود را آیفون ۶ پلاس می‌داند و تمام تلاش خود را برای رقابتی قوی‌تر انجام خواهد داد.

عملکرد: پردازنده Snapdragon 805

هر ساله دستگاه‌های نکسوس عملکرد دستگاه‌های اندروردی را به مرحله بالاتری می‌برند، امسال نیز نکسوس ۶ در کنار جدیدترین دستگاه‌های سامسونگ از پردازنده قدرتمند کوالکام Snapdragon 805 استفاده می‌کند.

خبر مهم و هیجان انگیز درباره Snapdragon 805 داشتن ترکیبی از عملکرد فوق‌العاده Snapdragon 800 موجود در نکسوس ۵ و عمر باتری بسیار خوب Snapdragon 801 موجود در اچ‌تی‌سی وان M8 یا گلکسی S5 است. در واقع Snapdragon 805 نقاط قوت هر دو پردازنده پیشین کوالکام را به همراه دارد.

از دیگر مشخصات این گوشی پردازنده ۴ هسته ای Krait 450 با حداکثر فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز در هر هسته، پردازنده گرافیکی Adreno 420 و پشتیبانی از ضبط ویدیو‌ با رزولوشن 4k است. همچنین یکی از بارزترین مزیت‌های نکسوس جدید افزایش پهنای باند حافظه و پردازنده گرافیکی است که گفته می‌شود تا 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های پیشین نکسوس خواهد داشت.

original

نقطه قوت کلیدی دیگر پردازنده Snapdragon 805 تکنولوژی شارژ سریع آن است، به طوری که گفته می‌شود ۱۵ دقیقه شارژ برای ۸ ساعت حالت آماده باش دستگاه کافی خواهد بود. در بخش عملکرد‌های سخت‌افزاری نکسوس ۶ تمام نقاط ضعف نکسوس ۵ را خواهد پوشاند.

دوربین: ۱۳ مگاپیکسل، دو فلش، لرزشگیر تصویر اپتیکال

تعداد مگاپیکسل‌ها در دستگاه‌های پرچم‌دار دیگر قدرت توضیح کیفیت دوربین‌ها را از دست داده‌اند. پیش بینی می‌شود نکسوس ۶ دوربینی ۸ تا ۱۳ مگاپیکسل خواهد داشت که مجهز به تکنولوژی OIS یا لرزشگیر تصویر اپتیکال و دو فلش خواهد بود. در جلوی این دستگاه دوربینی ۲ مگاپیکسلی حضور خواهد داشت که می‌تواند ویدیو‌های ۷۲۰p را ضبط کند.

بلندگو‌های جلویی

دو تلفن نکسوس قبلی که ال جی ساخت از نداشتن یک بلندگوی قوی خارجی رنج می‌بردند اما به نظر می‌رسد موتورولا چاره‌ای در نکسوس ۶ اندیشیده است. نه تنها این دستگاه به اسپیکر‌های استریو مجهز خواهد بود بلکه شبیه به اچ تی سی وان M8 و M7 این بلندگو‌های قوی در جلوی دستگاه حضور خواهند داشت.

عمر باتری

به نظر می‌رسد باز هم به یکی دیگر از نقاط ضعف نکسوس ۵ یا نکسوس ۴ رسیده‌ایم، نکسوس جدید مجهز به یک باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی شده که در مقایسه با نکسوس ۵، ظرفیت آن 900 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده. قطعا پردازنده کم مصرف Snapdragon 805 نیز تاثیر زیادی بر عمر باتری این دستگاه خواهد داشت.

google-nexus-5-01

گوگل همچنین همراه با معرفی اندروید L از پروژه Volta رونمایی کر؛ غول موتور‌های جستجوی اینترنت می‌گوید این پروژه باعث افزایش ۳۰ درصدی عمر باتری دستگاه‌ها خواهد شد. بنابراین ترکیبی از افزایش ظرفیت باتری نکسوس ۶، پردازنده بهینه Snapdragon 805 و اندروید L باعث برجای گذاشتن رکوردی در زمینه طول عمر باتری گوشی و فبلت‌های هوشمند خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت نکسوس۵  اکنون در نسخه ۱۶ گیگ ۳۴۹ و نسخه ۳۲ گیگ ۳۹۹ دلار است. احتمالادر نکسوس ۶ باید منتظر کمی افزایش قیمت نسبت به نسل‌های قبل باشیم و علت آن نیز به افزایش اندازه صفحه نمایش دستگاه برمی‌گردد. با وجود این قیمت نکسوس ۶ با این مشخصات نصف فبلت و گوشی رقبا خواهد بود.

گوگل علاقه‌ای ندارد درگاه کارت‌های افزایش حافظه ذخیره سازی را برای گوشی‌های نکسوس در نظر بگیرد، پس می‌توان منتظر نسخه ۶۴ یا حتی ۱۲۸ گیگابایتی از این دستگاه باشیم که دوباره به رقابتی مستقیم با آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل بپردازد.

به دلیل افزایش اندازه صفحه نمایشی که این دستگاه داشته، احتمالا نکسوس ۶ با ترکیبی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ممکن است به بهترین فبلت بازار تبدیل شود تا اندازه ۵.۹ اینچی نیز توسط گوگل توجیه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات