ماژول‌های تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی Ara را می‌توان در حال کار عوض کرد

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
پروژه‌ی Ara یکی از جالب‌ترین پروژه‌هایی است که هم‌اکنون در حال ساخت توسط گوگل است. ایده‌ی تعویض قطعات تلفن‌هوشمند برحسب نیاز، یکی از جالب‌ترین مواردی است که بسیاری در انتظار عرضه‌ی آن بصورت تجاری به بازار هستند، حال آنکه امکان تعویض قطعات در حال تلفن‌هوشمند نیز بر جالب بودن این تلفن‌های‌هوشمند اضافه می‌کند.
تبلیغات

پیش‌تر اطلاعاتی منتشر شده بود که نوید امکان تعویض باتری تلفن‌هوشمند را در حالت کار داده بود، یعنی نیازی به خاموش و روشن کردن گوشی برای تعویض ماژول باتری نبود، حال اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که سایر ماژول‌های مورد استفاده را نیز می‌توان با این روش و در حال کار استفاده کرد. Paul Eremenko، مدیر پروژه‌ی  آرا در سخنانی اعلام کرد که سایر قطعات این تلفن‌هوشمندها را می‌توان بدون نیاز به خاموش و روشن کردن گوشی تعویض کرد که البته پردازنده و صفحه‌ی نمایش از این قاعده مستثنی است.

برای مثال زمانی که در حال عکاسی با تلفن‌هوشمند خود هستید و دوربین مورد استفاده را برای تصویربرداری مناسب نمی‌بینید، می‌توان در همان حالت ماژول دوربین فعلی را با نمونه‌ی بهتری تعویض کنید.

ارمنکو طی سخنان خود حقایق دیگری را نیز آشکار کرد که براساس آن ماژول‌های مورد نظر برای ساخت یک تلفن‌هوشمند را می‌توان براحتی از طریق فروشگاه‌های آنلاین تهیه کرد که این وب‌سایت مشابه فروشگاه Google Play خواهد بود. تلفن‌های‌هوشمند پروژه‌ی آرا به‌همراه اندروید L روانه‌ی بازار خواهند شد. برای تجربه‌ی کاربری این تلفن‌های‌هوشمند باید در انتظار عرضه‌ی آن‌ها به بازار باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات